Nimbus One to elektryczny dwumiejscowy trójkołowiec o maksymalnej prędkości 50 mil na godzinę i zasięgu 93 mil.

Autor: Michael Korgs | 29.07.2022, 17:25
Nimbus One to elektryczny dwumiejscowy trójkołowiec o maksymalnej prędkości 50 mil na godzinę i zasięgu 93 mil.

Bezpieczeństwo i pogoda to jedne z najczęściej wymienianych powodów, dla których kierowcy odchodzą od mniejszych pojazdów, takich jak rowery, skutery i motocykle. Ale Nimbus One, z całkowicie zamkniętą konstrukcją i podobnymi do samochodu funkcjami bezpieczeństwa, próbuje rozwiązać oba problemy jednocześnie. Krótko mówiąc, chodzi o to, że Nimbus One „łączy wygodę i wartość motocykla z bezpieczeństwem i komfortem samochodu”.

Nimbus One to konstrukcja z dwoma kołami z przodu i jednym z tyłu. Jest to bardziej stabilna konfiguracja niż zwykła lotnia, chociaż mechanizm przechylania jest tym, co sprawia, że ​​jest tak solidny. Nimbus One pochyla się w zakrętach jak rower, zapobiegając „och, zaraz się przeturlam!” uczucie sztywności trójkołowca podczas wykonywania ciasnych zakrętów. W przeciwieństwie do roweru, kierowca (jeździec?) Nimbus One nie musi fizycznie przechylać pojazdu. Zamiast tego, w zależności od ostrości zakrętu, samochód automatycznie się przechyla. Eliminuje to wszystkie umiejętności wymagane do prowadzenia pochylonego samochodu, co znacznie ułatwia kierowanie początkującym.

Chociaż pojazd jest mniejszy od samochodu i zajmuje około 25% wymaganej dla samochodu przestrzeni parkingowej, nadal posiada wiele cech samochodu. Obejmuje przednią poduszkę powietrzną, całkowicie zamkniętą, wodoodporną konstrukcję, wycieraczkę przedniej szyby, a nawet elektroniczne funkcje bezpieczeństwa, takie jak „kamery pokładowe i sztuczna inteligencja do wykrywania innych pojazdów i unikania kolizji”.

Fotel pasażera z przodu jest regulowany w 3 punktach, a środkowe tylne siedzenie jest pochylane, aby pomieścić dwie osoby. W zależności od potrzeb z tyłu znajduje się również drugie miejsce do skakania lub przestrzeń ładunkowa. Fotelik będzie dostępny przez punkty zaczepienia, co oficjalnie czyni go najładniejszym samochodem elektrycznym na przedszkolu.

Nimbus One to pojazd trójkołowy ze standardowymi siedzeniami, pasami bezpieczeństwa i kierownicą. Autocykle są kategorią pojazdów na poziomie stanowym w Stanach Zjednoczonych, ale nie ma dla nich klasyfikacji federalnej. Oznacza to, że są one sklasyfikowane na szczeblu federalnym jako motocykle i muszą spełniać wszystkie odpowiednie przepisy dotyczące motocykli NHTSA. Ponad połowa Stanów Zjednoczonych posiada przepisy dotyczące motocykli, które są podobne do samochodów i wymagają jedynie prawa jazdy do prowadzenia pojazdu. O ile mi wiadomo, Massachusetts jest jedynym stanem, który będzie wymagał posiadania prawa jazdy na motocykl do prowadzenia Nimbus One.

Specyfikacje Nimbus One nadal zawierają ostrzeżenie o „oczekiwanej wydajności”, chociaż twórcy dążą do osiągnięcia maksymalnej prędkości 80 km/h i zasięgu 93 mil (150 km) przy niższych prędkościach miejskich. Będzie wyposażony w akumulator o pojemności 9 kWh, czyli więcej niż akumulatory motocykli elektrycznych Zero.

Akumulatory można łatwo wyjąć i można je ładować niezależnie od pojazdu, a w przyszłości pojawią się maszyny do wymiany akumulatorów w stylu Gogoro. Ładowanie baterii przy użyciu ładowarki poziomu 2 zajmuje 1,2 godziny, ale ładowanie z gniazdka elektrycznego zajmuje 5,4 godziny. Ładowanie trwające 5,4 godziny brzmi, jakby było sprzeczne z prawami fizyki dla typowego przełącznika 15 A w gniazdku 120 V w USA, ale być może firma liczy na to, że masz mocniejsze obwody elektryczne w twoim domu?

Dla Europejczyków Nimbus One to błogosławieństwo. Mówi się, że jego ślad węglowy wynosi 1/3 tego modelu Tesla 3 i 1/10 tego samochodu benzynowego. Możesz również łatwiej ograniczyć ruch, zakładając, że separacja pasów jest legalna w twoim stanie, ponieważ ma tylko 34 cale (86 cm) szerokości. Europejczycy, którzy muszą dzielić pasy częściej niż Amerykanie, również mają szczęście.

Oczekuje się, że Nimbus One trafi do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych w trzecim kwartale 2023 r., a wkrótce potem w europejskich miastach. Klienci w USA i Europie mogą teraz składać zamówienia w przedsprzedaży. Aby dostać się na listę, musisz najpierw zainwestować 100 dolarów. Cena zakupu lub wynajęcia Nimbusa to kolejne 9 980 USD (lub 200 USD miesięcznie).

Źródło: electrek.co