Francuski fizyk zemdlał zdjęcie kiełbasy jako zdjęcie z teleskopu Jamesa Webba - tysiące mu uwierzyły

Autor: Maksim Panasovskyi | 06.08.2022, 10:58

Francuski fizyk Etienne KleinEtienne Klein) wymyślił dziwny sposób na udowodnienie, że nie należy ufać wszystkiemu, co jest napisane w Internecie.

Co jest znane

Fizyk opublikował w swoim Świergot zdjęcie i podpisane, że na zdjęciu gwiazda Proxima Centauri (Proxima Centauri), a sam kadr wykonano za pomocą teleskopu kosmicznego James Webb. Zdjęcie zebrało kilka tysięcy repostów i ponad 15 tysięcy polubień.

W rzeczywistości Etienne Klein opublikował zdjęcie kiełbasy. Później musiał przeprosić za wprowadzenie użytkowników Świergot zabłąkany. Francuski fizyk powiedział, że był zaskoczony tym, co się stało. Uważał, że ludzie od razu zrozumieją, że zdjęcie przedstawia, jeśli nie kiełbasę, to na pewno nie czerwoną gwiazdę karła.

Klein twierdzi, że jego planami nie było oszukiwanie ani wyśmiewanie nikogo. Chciał tylko pokazać, jak łatwo dać się nabrać na fałszywe informacje. Według fizyka, nawet dziennikarze dużych francuskich kanałów telewizyjnych udostępnili jego zdjęcie.

Źródło: @EtienNeklein