Pratt & Whitney, GE Aviation i Honeywell nie są zainteresowane opracowaniem silnika dla samolotu naddźwiękowego Boom Overture

Autor: Maksim Panasovskyi | 20.09.2022, 10:26
Pratt & Whitney, GE Aviation i Honeywell nie są zainteresowane opracowaniem silnika dla samolotu naddźwiękowego Boom Overture

Na tym problemy naddźwiękowego odrzutowca Overture się nie kończą. Kilka dużych firm ogłosiło brak zainteresowania opracowaniem silnika dla samolotu.

Co wiadomo

Na początku września Rolls Royce ogłosił wycofanie się z projektu. Powodem były nie najlepsze wyniki finansowe brytyjskiej spółki. Po niej Pratt & Whitney, GE Aviation, Honeywell i Safran Aircraft Engines ogłosiły, że one również nie są zainteresowane samolotem naddźwiękowym.

Boom powiedział, że projekt jest nadal w trakcie realizacji. Producent zamierza wkrótce ogłosić nowego partnera silnikowego. Przedstawiciele firmy dodali, że stanie się to jeszcze przed końcem tego roku.

Pomimo faktu, że czołowi producenci silników odmówili udziału w projekcie Overture, Boom z optymizmem patrzy w przyszłość. Firma ma już zamówienia od American Airlines i United Airlines na łącznie 35 samolotów. Planuje zbudować zakład w Kalifornii i rozpocząć działalność pasażerską do 2029 roku.

Organizacja Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego potępiła niedawno tworzenie samolotów naddźwiękowych, ponieważ zużywałyby one 7-9 razy więcej paliwa na pasażera na kilometr niż samoloty poddźwiękowe. Boom powiedział, że zrównoważy emisję dwutlenku węgla poprzez zastosowanie przyjaznego dla środowiska paliwa do silników odrzutowych (SAF). Regulator twierdzi jednak, że dojdzie do nieefektywnego zużycia SAF.

Źródło: engadget