"Shots you'll be proud of" - deweloperzy z Naughty Dog opowiedzieli, jak robić zdjęcia przy użyciu trybu fotograficznego The Last of Us Part I
Pisaliśmy już o tym, że 26 września branża gier obchodziła "Outbreak Day", czyli oficjalny dzień The Last of Us, podczas którego fani zanurzają się w uniwersum gry. Na cześć tego Naughy Dog uruchomiło konkurs, w którym gracze zostali poproszeni o opublikowanie swoich zdjęć z The Last of Us Part I&II wykonanych dzięki trybowi fotograficznemu. Jednocześnie twórcy dali kilka wskazówek, jak sprawić, by zdjęcia były jeszcze lepsze.
Co jeszcze wiadomo
Na swojej stronie internetowej zespół Naughty Dog powiedział, że nie tylko uwielbiają oglądać zdjęcia fanów w trybie fotograficznym, ale także uwielbiają robić własne! Ta funkcja jest ulubioną dla wielu członków zespołu, ponieważ Naughty Dog może odkryć i zobaczyć swoje gry w nowy sposób nawet po wielu latach pracy nad nimi. A ponieważ zespół wie, że wielu graczy również uwielbia robić zdjęcia w grze, ale nie wie, od czego zacząć. Twórcy gry zaoferowali więc swoje wskazówki i porady, dzięki którym szybko zrobisz zdjęcia, z których gracze będą dumni.
Oto co ma do powiedzenia Ryan Chan, starszy dyrektor ds. fotografii:
"Często posiadanie w kadrze mocnego tematu jest dobrym sposobem na uzyskanie mocnego zdjęcia. Tutaj wykorzystujemy linie wiodące budynków i silnie podświetloną sylwetkę, aby zwrócić uwagę na Joela balansującego na planszy. Lubię też stosować bardziej pionowe ujęcie, aby podkreślić wysokość budynków i używać filtra vintage, aby nadać ujęciu filmowy wygląd."
Ryan dał też kilka wskazówek dotyczących inscenizacji ujęć:
"Uchwycenie ujęcia akcji może być trudne, gdy próbujesz zatrzymać się na tym idealnym momencie. Jednak funkcja Frame Forward to świetna funkcja, która pozwala przejść klatka po klatce, aby uchwycić idealne ujęcie, niezależnie od tego, czy jest to błyskawica rozświetlająca niebo, czy Joel dyskretnie obezwładniający zainfekowaną osobę. Dodanie pochylenia jest również świetnym sposobem na dodanie dramatyzmu i napięcia do zdjęcia poprzez przekrzywienie kadru, a użycie filtra takiego jak Noir może również pomóc poprzez zwiększenie kontrastu i sprawienie, że oświetlenie będzie wyglądać jeszcze bardziej dynamicznie."
Chan zwrócił też uwagę na krajobrazy i oświetlenie gry:
"The Last of Us Part I" jest wypełnione pięknymi środowiskami i oświetleniem. Aby stworzyć własne zdjęcia krajobrazów, skorzystaj z funkcji "Ukryj znaki" w zakładce filtrów, która jest idealna do usunięcia wszelkich rozpraszających obiektów i pozwala skupić się na sztuce poziomu. Wciśnięcie R3 przełącza siatkę - wizualną reprezentację tego, co jest powszechnie znane jako "Zasada Trzecich". Umieszczenie punktów zainteresowania - takich jak porzucona ciężarówka - wzdłuż linii siatki lub skrzyżowań to prosty i niezawodny sposób na stworzenie atrakcyjnych, zrównoważonych kompozycji."
Swoich rad udzielił również Derek Chatwood, Senior Game Designer:
"Moimi ulubionymi nowościami w trybie fotograficznym The Last of Us Part I są nowa konfiguracja wielu świateł oraz wyprzedzenie kadru. Cały czas korzystam z funkcji frame forward, aby dopasować pozę postaci, wyjść z niezręcznych póz, a przede wszystkim, aby uzyskać idealny wyraz twarzy. Nowy dynamiczny system trzech świateł zmienia każdą zamrożoną chwilę w studyjny portret. Umiejętność znalezienia kompozycji niezależnie od warunków oświetleniowych otwiera cały świat możliwości. Zazwyczaj używam jednego światła do neutralnego wypełnienia, aby wydobyć wszystkie szczegóły postaci; drugiego światła do "odbijania", aby symulować światło odbijające się od powierzchni i nadać postaci dodatkowy kolor i rozjaśnienia; a trzecie światło jest zazwyczaj światłem kadrującym, ustawionym z jednej strony, aby wyrzeźbić postać i pomóc jej wyróżnić się z tła. Łączę je z płytką głębią ostrości, aby odizolować postacie od tła, a także używam aparatu do tworzenia bardziej dynamicznych kompozycji lub do wysokich kompozycji pionowych (świetnych na tapety do telefonów komórkowych)."
Jeśli chodzi o sylwetki w kadrze, swoich rad udzielił Joy Liberatore, starszy tester:
"Mocna sylwetka przyciągnie uwagę widza do tematu. Postaraj się, aby główny obiekt był ciemny na jasnym tle lub odwrotnie. Ponadto, tym obszarem zainteresowania nie musi być postać; może to być przedmiot, który postać trzyma w ręku, jakieś rośliny na pierwszym planie, coś na półce... cokolwiek! Lubię używać filtra Noir, aby sprawdzić, czy moje sylwetki są mocne, zanim wybiorę inny filtr, i zazwyczaj rezultaty podobają mi się tak bardzo, że zostaję przy filtrze Noir!"
Joey mówił też o punktach stycznych:
"Styczne są wtedy, gdy spotykają się dwie krawędzie obiektów, które znajdują się w różnych odległościach. Na przykład, jeśli Joel celuje w strzelbę, ale koniec strzelby styka się z krawędzią drzwi daleko w tle, to jest to styczne. Styczne mogą przypadkowo zniszczyć poczucie głębi w obrazie, a styczne rozpraszają również silne sylwetki. Chociaż niemożliwe jest uniknięcie wszystkich stycznych, staraj się unikać stycznych, które zakłócają punkt centralny twojego obrazu."
Na koniec Joy opowiedział trochę więcej o fotografii:
"My, ludzie, mamy oczy, które wędrują, zawsze szukając czegoś interesującego. Jednak dobre kadrowanie może sprawić, że nasze oczy nie będą wędrować zbyt daleko od obiektu. Na przykład zdjęcie, na którym widać tylko Joela i Ellie i nic innego wokół nich, utrudnia oczom wędrówkę; tak naprawdę jest tylko jedna rzecz, na której można się skupić. Ale, jeśli Joel i Ellie są otoczeni drzewami, zainfekowani, oblani krwią... widz może nie być w stanie skupić się na jednej rzeczy. Na szczęście istnieje wiele sposobów, aby stworzyć punkt centralny w swoim obrazie. Możesz użyć otoczenia i innych postaci, aby skierować oko na punkt centralny. Jeśli zdjęcie, które wykonuję, znajduje się na obszarze z dużą ilością liści, postaram się przesunąć aparat tak, aby rośliny stały się niemal dosłownie kadrem. Mocne światło i cień mogą osiągnąć ten sam efekt. Możesz też użyć głębi ostrości, aby dosłownie ustawić obiekt w centrum uwagi! Staraj się wykorzystać naturalne warunki zdjęcia na swoją korzyść podczas jego kadrowania."
Dla tych, którzy nie wiedzą
"Outbreak Day" to wydarzenie w The Last of Us, które miało miejsce 26 września 2013 roku wraz z wybuchem infekcji cordyceps, która zmieniła świat w "przed" i "po". Na cześć tego dnia, co roku twórcy gry organizują specjalne wydarzenie, podczas którego dają fanom jeszcze głębsze zanurzenie w uniwersum gry.
Dla tych, którzy chcą wiedzieć więcej
Objęliśmy wszystkie najważniejsze wydarzenia poświęcone "Outbreak Day", więc proponujemy zapoznać się z materiałami o Naughty Dog pokazującym gif-y i tapety do The Last of Us, HBO Max pokazującym pełny zwiastun The Last of Us, PlayStation prezentującym nowy merchandise dedykowany The Last of Us, a także o tym, że autor kanału YouTube Speclizer porównał momenty z The Last of Us Part I i zwiastun telewizyjnej adaptacji gry.
Źródło: naughtydog
fot: naughtydog