Krytycy i gracze nie docenili pierwszej gry Jumpship Somerville, która została opracowana przez współzałożyciela Playdead
15 listopada ukazała się Somerville, pierwsza gra od studia Jumpship, stworzona przez jednego ze współzałożycieli Playdead, Dino Patti. Dino znany jest z tego, że odpowiada za stworzenie jednych z najlepszych gier indie: Limbo i Inside. Jego trzeci projekt powinien być co najmniej na poziomie poprzednich dwóch, ale jeśli czytacie recenzje graczy na Steamie, możecie zrozumieć, że nie wszystko jest tak dobre, jak byśmy chcieli.
Co jeszcze wiadomo
Przede wszystkim gra jest zbesztana za optymalizację. Dla przykładu, bloger Andy Cortez napisał, że nie był w stanie grać ze stabilnymi 60 fps na karcie graficznej RTX 3080 Ti. Steam pisze, że wygląda to tak, jakby gra została wydana w pośpiechu. Gracze ciągle natrafiają na błędy, problemy z optymalizacją i zbyt małe hitboxy.
Minusy gry to fabuła i postacie. Postacie tutaj nie czują się wyjątkowe, a główny bohater nie zachowuje się wiarygodnie. Fabuła nie rozwija się odpowiednio i ledwo skłania do pozostania w grze.
Co do zagadek, to większość z nich nie jest trudna i często się powtarza. Nie ma po prostu żadnej różnorodności. Niektóre zagadki wydawały się podobne do Limbo i Inside. Dlatego w tym aspekcie coś nowego nie wyszło.
Jeśli chodzi o recenzje krytyków, to na Opencritic gra otrzymała 72 punkty na 100 możliwych. Dziennikarze zauważają, że jest to zwykła gra, która nie może dać czegoś nowego.
Szkoda na to patrzeć, bo Limbo i Inside to były świetne gry, zwłaszcza ta druga. Umieściliśmy ją nawet w zestawieniu 10 gier indie, w które warto zagrać. Chciałem wierzyć, że Somerville przynajmniej utrzyma ten standard. Jednak żaden cud się nie wydarzył. Jedyną drogą dla Jumpship jest analiza błędów i zrobienie kolejnego meczu z uwzględnieniem wszystkich problemów, jakie ma Somerville.
Somerville jest obecnie dostępne na PC, Xbox One, Xbox Series X|S i jest częścią kolekcji Game Pass.
Dla tych, którzy nie wiedzą
Wraz z wydaniem Somerville, szwedzki holding Thunderful Games ogłosił przejęcie Jumpship. Ta transakcja jest ważnym elementem strategii tworzenia silnego wewnętrznego IP.
Źródło: steampowered, opencritic, @TheAndyCortez