Tesla poprowadzi Dzień Inwestora 1 marca i wyjaśni, jak obniżyć koszt samochodów elektrycznych o 50%

Autor: Maksim Panasovskyi | 09.02.2023, 19:01
Tesla poprowadzi Dzień Inwestora 1 marca i wyjaśni, jak obniżyć koszt samochodów elektrycznych o 50%

Elon Musk już dwukrotnie publikował plany strategiczne Tesli, nakreślając główne cele na kilka lat. Pierwszy raz w 2006 roku, a drugi 10 lat później. Do trzeciego planu pozostał niecały miesiąc.

Co wiadomo

Pierwszy plan, opublikowany w 2006 roku, zawierał cztery kluczowe punkty:

  1. produkować samochody sportowe;
  2. wykorzystać pieniądze z samochodów sportowych do wprowadzenia na rynek samochodów w przystępnej cenie;
  3. wykorzystać pieniądze z przystępnych cenowo samochodów do wypuszczenia na rynek jeszcze bardziej przystępnych cenowo samochodów;
  4. ograniczyć emisję do zera.

Dziesięć lat później Elon Musk wprowadził cztery kolejne punkty:

  1. tworzyć wspaniałe dachy solarne z bezproblemową integracją akumulatorów;
  2. rozszerzenie oferty samochodów elektrycznych dla głównych segmentów rynku;
  3. opracować system autopilota, który poprawi bezpieczeństwo o rząd wielkości;
  4. pozwalają samochodowi zarabiać pieniądze, gdy właściciel go nie używa.

Tesla będzie gospodarzem wydarzenia o nazwie Investor Day w swojej nowej siedzibie w Teksasie 1 marca. Podczas konferencji Elon Musk ma mówić o tym, jak obniżyć koszty samochodów elektrycznych o połowę w porównaniu do obecnych poziomów.

Docelowo Tesla mogłaby masowo produkować samochody zasilane bateriami, których ceny zaczynają się od 25 tys. dolarów. Prawdziwe życie może mieć jednak swój własny pogląd na sytuację. Na przykład Tesla Model 3 miała się sprzedawać za co najmniej 35 000 dolarów, ale teraz ten elektryczny samochód kosztuje 43 490 dolarów z uwzględnieniem niedawnego rabatu. W USA istnieje jednak rządowy program dopłat. Kwota odliczenia podatkowego dla samochodów kosztujących do 55 tys. dolarów, które zostały wyprodukowane w kraju, wynosi 7500 dolarów.

Nie zapominajmy, że Tesla chce w ciągu najbliższych kilku lat zwiększyć roczną produkcję pojazdów o rząd wielkości. Przewiduje się, że do końca 2023 roku z linii montażowej zjedzie co najmniej 1,8 mln pojazdów, a do końca dekady produkcja sięgnie 20 mln sztuk.

Źródło: Electrek