Apple utrzymał tytuł zdecydowanego lidera rynku smartwatchów w 2022 roku, sprzedając dwa razy więcej urządzeń niż Samsung i Huawei razem wzięte
W ubiegłym roku na rynku smartwatchów po raz kolejny prym wiodła amerykańska firma Apple. Udało jej się nawet nieznacznie zwiększyć swój udział i samodzielnie wygenerowała ponad połowę przychodów.
Co wiadomo.
Według Counterpoint Research, Apple miało 34,1% udziału w rynku smartwatchy na koniec 2022 roku. Producent z Cupertino był w stanie sprzedać ponad dwa razy więcej urządzeń wearable niż Huawei (6,7%) i Samsung (9,8%) łącznie.
Co więcej, Apple było w stanie wygenerować 60% całkowitego przychodu. Pomogło mu w tym trio smartwatchów ogłoszonych jesienią 2022 roku. Przypomnijmy, że firma zaprezentowała Apple Watch Series SE 2022, Watch Series 8 oraz Watch Ultra.
Samsung zwiększył wysyłki o 12%, ale przychody południowokoreańskiego producenta wzrosły tylko o 0,5%. Huawei sprzedał o 1% więcej smartwatchów rok do roku, ale przychody wzrosły o 20%.
Na szczególną uwagę zasługują indyjskie marki Fire Boltt i Noise. Niespodziewanie wskoczyły one do pierwszej piątki. Ich udział wyniósł odpowiednio 5,5% i 5,6%. Ponadto udział w rynku indyjskim wzrósł z 9% do 21% w 2022 roku w porównaniu do 2021 roku.
Użytkownicy z Ameryki Północnej nadal są głównymi nabywcami. Wysyłki wzrosły tam o 6% rok do roku, ale udział spadł z 30% do 29%. Chiny, ze względu na skok w Indiach i spadek wysyłek o 9%, zmniejszyły swój udział z 23% do 19%.
Apple Watch Ultra i Watch Series 8 dzięki swojej popularności odnotowały 129% wzrost sprzedaży smartwatchów wycenianych od 400 dolarów w 2022 roku. Ale użytkownicy najczęściej kupują urządzenia za 100 dolarów i tańsze. Ich udział wyniósł 35%.
Źródło: Counterpoint Research