Badanie: gadżety Apple podobają się tylko młodszym użytkownikom, osoby po 45 roku życia są nimi mało zainteresowane

Badanie: gadżety Apple podobają się tylko młodszym użytkownikom, osoby po 45 roku życia są nimi mało zainteresowane

Firma CIRP, która specjalizuje się w badaniach rynku, postanowiła sprawdzić, w jakim wieku ludzie są najbardziej zainteresowani produktami Apple.

Co wiemy.

Jak się okazuje, zainteresowanie gadżetami Apple jest bezpośrednio związane z wiekiem: im starszy, tym mniejsze zainteresowanie. Większość użytkowników iPhone'ów jest w wieku 18-44 lat, stanowiąc prawie trzy czwarte wszystkich posiadaczy smartfonów. I tak 22% użytkowników ma od 18 do 24 lat, 27% od 25 do 34 lat, a 23% od 35 do 44 lat.

Tylko 10% użytkowników to osoby w wieku od 45 do 54 lat, kolejne 10% to osoby w wieku 65 lat. Ponadto tylko 8% to osoby w wieku od 55 do 65 lat.

Liczby te są podobne wśród użytkowników iPadów i Maców. Choć w przypadku Maca sytuacja jest bardziej krytyczna, mimo że jest to przede wszystkim komputer przeznaczony do pracy. Jednocześnie na Macu nie ma gier, co również może wpływać na preferencje wiekowe.

Źródło: CIRP

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();