Badanie: gadżety Apple podobają się tylko młodszym użytkownikom, osoby po 45 roku życia są nimi mało zainteresowane

Firma CIRP, która specjalizuje się w badaniach rynku, postanowiła sprawdzić, w jakim wieku ludzie są najbardziej zainteresowani produktami Apple.
Co wiemy.
Jak się okazuje, zainteresowanie gadżetami Apple jest bezpośrednio związane z wiekiem: im starszy, tym mniejsze zainteresowanie. Większość użytkowników iPhone'ów jest w wieku 18-44 lat, stanowiąc prawie trzy czwarte wszystkich posiadaczy smartfonów. I tak 22% użytkowników ma od 18 do 24 lat, 27% od 25 do 34 lat, a 23% od 35 do 44 lat.
Tylko 10% użytkowników to osoby w wieku od 45 do 54 lat, kolejne 10% to osoby w wieku 65 lat. Ponadto tylko 8% to osoby w wieku od 55 do 65 lat.

Liczby te są podobne wśród użytkowników iPadów i Maców. Choć w przypadku Maca sytuacja jest bardziej krytyczna, mimo że jest to przede wszystkim komputer przeznaczony do pracy. Jednocześnie na Macu nie ma gier, co również może wpływać na preferencje wiekowe.
Źródło: CIRP