Samsung na szczycie rynku smartfonów na początku 2023 roku, sprzedaż 60,3 mln urządzeń
Tydzień temu agencja analityczna Canalys opublikowała raport dotyczący pierwszego kwartału 2023 roku na rynku smartfonów, w którym prym wiódł Samsung. Teraz pojawiła się aktualizacja.
Co wiadomo.
Południowokoreańska firma wysłała w raportowanym okresie 60,3 miliona smartfonów, co oznacza spadek o 18% rok do roku. Mimo dużego spadku, pozwoliło jej to zdobyć udział na poziomie 22% i zostać liderem.
Drugie miejsce przypadło Apple. Wzrost o 3% nie wystarczył producentowi z Cupertino do wyprzedzenia swojego głównego konkurenta. Sprzedając w pierwszym kwartale tego roku 58 milionów smartfonów, Apple zajęło 21% rynku.
Zaokrąglając pierwszą trójkę jest Xiaomi, które ucierpiało najbardziej w ujęciu procentowym. Sprzedało ono w raportowanym okresie o 22% mniej smartfonów niż w okresie bazowym. Z 30,5 mln urządzeń pekińska firma zajęła tylko 11 rynku.
OPPO i vivo miały odpowiednio 10% (26,6 mln) i 8% (20,9 mln) udziałów. Sprzedaż każdej z firm spadła w raportowanym okresie, ale vivo ucierpiało bardziej -17% vs -8%. Wszyscy inni producenci dostarczyli łącznie 73,4 mln smartfonów (-16%) i zajęli 27% rynku.
Firma | Q1 2023 (shipments) | Q1 2023 (udział) | Q1 2022 (dostawy) | Q1 2022 (udział) | Wzrost |
Samsung | 60,3 mln | 22% | 73,7 mln | 24% | -18% |
Apple | 58 mln | 21% | 56,5 mln | 18% | 3% |
Xiaomi | 30,5 mln | 11% | 39,2 mln | 13% | -22% |
OPPO | 26,6 mln | 10% | 29 mln | 9% | -8% |
vivo | 20,9 mln | 8% | 25,1 mln | 8% | -17% |
Pozostałe | 73,4 mln | 27% | 87.6m | 28% | -16% |
Razem | 269,8 mln | 100% | 311,2 mln | 100% | -13% |
Agencja analityczna uważa, że rynek zacznie się stopniowo odbudowywać w drugiej połowie 2023 roku. Tymczasem nie pozostaje nic innego, jak stwierdzić, że łączne wysyłki smartfonów spadły o 13% w ujęciu rok do roku, spadając do 269,8 mln sztuk.
Źródło: Canalys