Apple na szczycie chińskiego rynku smartfonów na początku 2023 roku - Xiaomi i Honor zawodzą
Chiński rynek smartfonów, podobnie jak rynek globalny, spadł w pierwszym kwartale 2023 roku w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Wszystkie firmy z pierwszej piątki dostarczyły mniej urządzeń niż rok temu. W sumie rynek zmalał o 11%, z 75,6 mln do 67,6 mln smartfonów.
Co wiadomo
Apple udało się zwiększyć swój udział z 18% do 20% pomimo 3% spadku sprzedaży. Amerykański producent dostarczył 13,3 mln wobec 13,7 mln smartfonów. Pozwoliło to firmie z Cupertino na prowadzenie na chińskim rynku.
W pierwszej trójce producentów znalazły się także OPPO i vivo. Ich sprzedaż spadła odpowiednio o 10% i 7%. OPPO sprzedało 12,6 mln smartfonów i zajęło 19% rynku. 11,3 mln sprzedanych urządzeń dało vivo 17% udziału.
Najwięcej straciły firmy Honor i Xiaomi. Honor po oddzieleniu się od Huawei był w stanie przewodzić na chińskim rynku. W pierwszym kwartale 2022 roku wysłał 15 milionów smartfonów, zwiększając swój udział do 20%. W okresie sprawozdawczym sprzedaż spadła o ponad jedną trzecią, a udział spadł do 14%.
Firma. | Q1 2023 (wysyłki) | Q1 2023 (udział) | Q1 2022 (dostawy) | Q1 2022 (udział) | Wzrost |
Apple | 13,3 mln | 20% | 13,7 mln | 18 | -3% |
OPPO | 12,6 mln | 19% | 13,9 mln | 18 | -10% |
vivo | 11,3 mln | 17% | 12,2 mln | 16 | -7% |
Honor | 9,7 mln | 14% | 15 mln | 20 | -35% |
Xiaomi | 8.5m | 13% | 10.6m | 14 | -20% |
Reszta | 12,2 mln | 18% | 10.2m | 13 | 19% |
Razem | 67,6 mln | 100% | 75,6 mln | 100 | -11% |
Xiaomi zajmuje piąte miejsce, kontrolując 13% rynku, co oznacza spadek o 1% w stosunku do okresu bazowego. Sprzedaż smartfonów spadła o 20%, z 10,6 mln do 8,5 mln sztuk. Wszystkie pozostałe firmy wysłały łącznie 12,2 mln urządzeń, o 19% więcej niż rok temu.
Źródło: Canalys