Apple na szczycie chińskiego rynku smartfonów na początku 2023 roku - Xiaomi i Honor zawodzą

Autor: Maksim Panasovskiy | 29.04.2023, 21:25
Apple na szczycie chińskiego rynku smartfonów na początku 2023 roku - Xiaomi i Honor zawodzą

Chiński rynek smartfonów, podobnie jak rynek globalny, spadł w pierwszym kwartale 2023 roku w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Wszystkie firmy z pierwszej piątki dostarczyły mniej urządzeń niż rok temu. W sumie rynek zmalał o 11%, z 75,6 mln do 67,6 mln smartfonów.

Co wiadomo

Apple udało się zwiększyć swój udział z 18% do 20% pomimo 3% spadku sprzedaży. Amerykański producent dostarczył 13,3 mln wobec 13,7 mln smartfonów. Pozwoliło to firmie z Cupertino na prowadzenie na chińskim rynku.

W pierwszej trójce producentów znalazły się także OPPO i vivo. Ich sprzedaż spadła odpowiednio o 10% i 7%. OPPO sprzedało 12,6 mln smartfonów i zajęło 19% rynku. 11,3 mln sprzedanych urządzeń dało vivo 17% udziału.

Najwięcej straciły firmy Honor i Xiaomi. Honor po oddzieleniu się od Huawei był w stanie przewodzić na chińskim rynku. W pierwszym kwartale 2022 roku wysłał 15 milionów smartfonów, zwiększając swój udział do 20%. W okresie sprawozdawczym sprzedaż spadła o ponad jedną trzecią, a udział spadł do 14%.

Firma. Q1 2023 (wysyłki) Q1 2023 (udział) Q1 2022 (dostawy) Q1 2022 (udział) Wzrost
Apple 13,3 mln 20% 13,7 mln 18 -3%
OPPO 12,6 mln 19% 13,9 mln 18 -10%
vivo 11,3 mln 17% 12,2 mln 16 -7%
Honor 9,7 mln 14% 15 mln 20 -35%
Xiaomi 8.5m 13% 10.6m 14 -20%
Reszta 12,2 mln 18% 10.2m 13 19%
Razem 67,6 mln 100% 75,6 mln 100 -11%

Xiaomi zajmuje piąte miejsce, kontrolując 13% rynku, co oznacza spadek o 1% w stosunku do okresu bazowego. Sprzedaż smartfonów spadła o 20%, z 10,6 mln do 8,5 mln sztuk. Wszystkie pozostałe firmy wysłały łącznie 12,2 mln urządzeń, o 19% więcej niż rok temu.

Źródło: Canalys