Europejski rynek smartfonów spada do poziomu z 2012 roku - sprzedaż Samsunga, Apple i Xiaomi spadła o 8-21 proc.
Rynek smartfonów w Europie nadal przeżywa ciężkie chwile. Według Counterpoint Research, dostawy spadły do najniższego poziomu od 11 lat.
Co wiadomo
Drugi kwartał 2023 roku zakończył się kolejnym spadkiem. Europejski rynek smartfonów spadł o 12 procent w porównaniu z tym samym okresem w 2022 roku i o 6 procent w porównaniu z drugim kwartałem 2012 roku, odnawiając 11-letni najniższy poziom.
W międzyczasie mieszkańcy Europy Zachodniej rzadziej kupowali smartfony niż mieszkańcy Europy Wschodniej. W tych regionach sprzedaż spadła odpowiednio o 14% i 8%.
Samsung pozostał liderem rynku. Udział południowokoreańskiego producenta w Europie wyniósł 33% wobec 31%. Pomimo wzrostu, dostawy spadły o 8%. Apple zajmuje 2. miejsce z 23% wobec 25% i 21% spadkiem sprzedaży.
Pierwszą trójkę uzupełnia Xiaomi. Podobnie jak Samsung, chińska firma zmniejszyła dostawy (o 9%), ale jej obecność na rynku nieznacznie wzrosła (z 19% do 20%). OPPO zamyka pierwszą piątkę z udziałem 3% wobec 5% rok wcześniej. W raportowanym okresie sprzedało o 51% mniej smartfonów.
realme jest jedyną firmą w pierwszej piątce, która zdołała zwiększyć nie tylko swój udział (z 3% do 4%), ale także dostawy (o 12%). Przede wszystkim sprzedaż smartfonów realme wzrosła dzięki wzrostowi w Federacji Rosyjskiej.
Źródło: Counterpoint Research
Zdjęcie: Phone Arena