Apple w końcu zgodziło się dostarczać części i narzędzia zewnętrznym warsztatom naprawczym do naprawy swoich gadżetów
W tym miesiącu Kalifornia przyjęła ustawę o prawie do naprawy, która wymaga od producentów urządzeń dostarczania części zamiennych i narzędzi oraz oferowania instrukcji naprawy przez 3 lata w przypadku gadżetów w cenie od 50 do 99 USD oraz przez 7 lat w przypadku urządzeń kosztujących ponad 100 USD. Dotyczy to elektroniki i urządzeń wyprodukowanych i sprzedawanych po 1 lipca 2021 roku. Apple poparł to prawo i obiecał wdrożyć te zasady nie tylko w Kalifornii, ale w całej Ameryce.
Co to oznacza
W ten sposób Apple dostarczy części, narzędzia i dokumentację potrzebną do naprawy wszystkim konsumentom i niezależnym warsztatom naprawczym w USA. Zostało to zgłoszone przez Biały Dom, ale samo Apple nie wydało jeszcze oficjalnego oświadczenia.
Wcześniej Apple zmagało się z zewnętrznymi usługami naprawczymi i starało się zrobić wszystko, aby użytkownicy naprawiali gadżety tylko w oficjalnych centrach serwisowych. Z czasem jednak stanowisko firmy zaczęło się zmieniać. Na przykład w 2017 r. firma zezwoliła na naprawę smartfonów z wyświetlaczami innych firm. A od 2022 r. oferuje konsumentom program samoobsługowy, dostarczając oryginalne instrukcje naprawy, części i narzędzia za pośrednictwem swojego sklepu samoobsługowego. Co prawda program napraw samoobsługowych jest często droższy niż dostarczenie urządzenia do sklepu detalicznego Apple lub autoryzowanego serwisu w celu naprawy.
Źródło: Reuters