Każdy może przejść Prince of Persia: The Lost Crown: deweloperzy Ubisoft ujawnili imponujące ustawienia dostępności nowej platformówki akcji

Autor: Anton Kratiuk | 06.01.2024, 12:50
Każdy może przejść Prince of Persia: The Lost Crown: deweloperzy Ubisoft ujawnili imponujące ustawienia dostępności nowej platformówki akcji

Gry Ubisoft nigdy nie były znane z wielu poprawek dostępności dla graczy niepełnosprawnych. Wygląda jednak na to, że słynny deweloper ponownie rozważył swoje poglądy na temat podejścia do tworzenia gier, a Prince of Persia: The Lost Crown będzie najbardziej przyjazną grą Ubisoft.

Co wiadomo

Firma opublikowała wideo poświęcone ustawieniom dostępności nowej platformówki akcji. Deweloperzy uznali, że gatunek metroidvania zawsze był jednym z najtrudniejszych i najbardziej wymagających umiejętności graczy, przez co takie projekty nie były dostępne dla ogółu społeczeństwa.

Każdy element Prince of Persia: The Lost Crown został stworzony w taki sposób, aby niemal każdy mógł przejść grę z przyjemnością. Deweloperzy dodali ogromną liczbę ustawień dostępności różnych kategorii, od powiększenia tekstu i zwiększenia kontrastu po pomoc w pokonywaniu przeszkód i niewielkie wsparcie podczas walki.

Gracze będą mogli dostosować poziom trudności gry, dostosowując obrażenia zadawane przez wrogów, pułapki i obiekty środowiskowe.

W Prince of Persia: The Lost Crown nie dodano elementów QTE i zagadek opartych na różnicach kolorystycznych.

Wśród zalet gry nie sposób nie wymienić "Memory Shards" - opcji pozwalającej na wykonanie zrzutu ekranu i przypięcie go do konkretnego miejsca na mapie, dzięki czemu nie zapomnimy wrócić tam później i sprawdzić, co kryje się za niedostępną wcześniej przeszkodą. Takie obrazy są zapisywane w chmurze i będą dostępne na wszystkich platformach.

Większość z opisanych opcji będzie można wypróbować w darmowej wersji demonstracyjnej gry, która ukaże się 11 stycznia.

Kiedy czekać

Prince of Persia: The Lost Crown ukaże się 18 stycznia 2024 roku na PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S i Nintendo Switch.

Źródło: Ubisoft