YouTube Shorts staje się ważnym elementem monetyzacji firm

Autor: Vlad Cherevko | 28.03.2024, 23:41
YouTube Shorts staje się ważnym elementem monetyzacji firm

YouTube Shorts, konkurent YouTube TikTok, staje się coraz ważniejszą częścią programu monetyzacji firmy. Ponad jedna czwarta kanałów w programie partnerskim YouTube zarabia obecnie na krótkich filmach.

Co wiadomo

Ten kamień milowy pojawia się nieco ponad rok po tym, jak YouTube zaczął dzielić się przychodami z reklam z twórcami filmów krótkometrażowych. Obecnie w programie partnerskim YouTube uczestniczy ponad 3 miliony twórców na całym świecie. Sugeruje to, że liczba twórców Shorts zarabiających na platformie liczy się w setkach tysięcy.

Reklamy w szortach pojawiają się między klipami w kanale, więc przychody z reklam w szortach są dystrybuowane inaczej niż w przypadku dłuższych treści w YouTube. Przychody z reklam są łączone i dzielone między odpowiednich twórców w oparciu o takie czynniki, jak wyświetlenia i licencje muzyczne.

Nie jest jednak jeszcze jasne, ile twórcy zarabiają na Szortach w porównaniu z innymi programami monetyzacji platformy. YouTube nie udostępnia szczegółów, ale powiedział, że firma zapłaciła twórcom 70 miliardów dolarów w ciągu ostatnich trzech lat.

Popularność Shorts może wzrosnąć jeszcze bardziej w nadchodzących miesiącach. TikTok, który sam próbuje bezpośrednio konkurować z YouTube, zachęcając do dłuższych filmów, może zostać zakazany w Stanach Zjednoczonych. Chociaż wynik tej sytuacji jest daleki od pewności, YouTube prawdopodobnie przyciągnie byłych użytkowników i współpracowników TikTok.

Źródło: Blog.Youtube