Instagram zmienia swój algorytm, aby wspierać użytkowników z małą liczbą odbiorców

Autor: Nastya Bobkova | 30.04.2024, 22:10
Instagram zmienia swój algorytm, aby wspierać użytkowników z małą liczbą odbiorców

Instagram ogłosił znaczące zmiany w swoim algorytmie, mające na celu wspieranie mniejszych twórców. Decyzja ta, która zostanie wdrożona w ciągu najbliższych kilku miesięcy, ma na celu zrównoważenie zasięgu treści między dużymi i małymi twórcami.

Co wiemy

Według przedstawicieli Instagrama, platforma stara się zapewnić równe szanse wszystkim użytkownikom pod względem zasięgu. Zmiana ta nastąpiła po krytyce ze strony mniejszych twórców, którzy uważali, że ich treści nie otrzymywały wystarczającej uwagi ze względu na dominację dużych kont.

Jedną z kluczowych innowacji jest przejście od repostów do oryginalnych treści w rekomendacjach, a także dodanie tagów do repostowanych treści, aby połączyć się z oryginalnym autorem. Ponadto konta, które często publikują treści od innych autorów bez ich udziału, mogą zostać wykluczone z rekomendacji.

Źródło: TechCrunch