Zabójcza estetyka: Dlaczego reklama iPada Pro firmy Apple wywołała burzę w sieci?
Nowa reklama iPada Pro firmy Apple o nazwie "Crush" wywołuje kontrowersje w sieci. Wideo, które pokazuje, jak obiekty artystyczne zapadają się pod ogromnym ciężarem, jest obrzydliwe i krytyczne wśród niektórych użytkowników.
Co wiemy
Reklama miała swoją premierę podczas wydarzenia Let Loose wraz z prezentacją nowych modeli iPada Air i iPada Pro. W ciągu kilku godzin od publikacji wideo, konto Tima Cooka, CEO Apple na Twitterze, otrzymało ponad 2500 komentarzy, z których większość wyrażała negatywne nastawienie do reklamy.
Poznaj nowego iPada Pro: najcieńszy produkt, jaki kiedykolwiek stworzyliśmy, najbardziej zaawansowany wyświetlacz, jaki kiedykolwiek wyprodukowaliśmy, z niesamowitą mocą chipu M4. Wystarczy wyobrazić sobie wszystkie rzeczy, do tworzenia których zostanie wykorzystany. pic.twitter.com/6PeGXNoKgG
- Tim Cook (@tim_cook) 7 maja 2024 r.
Użytkownicy mediów społecznościowych nazywają reklamę wrażliwą, nieestetyczną i pozbawioną smaku. Wielu z nich uważa, że wideo nie szanuje procesu twórczego i wyśmiewa twórców.
Chociaż niektórzy sugerują, że część filmu mogła zostać stworzona przy użyciu grafiki komputerowej, nie zmniejsza to reakcji społeczności.
Komentarze do postu na chińskiej sieci społecznościowej Weibo, gdzie krytyka praktycznie nie istnieje, pokazują różnice w reakcjach na reklamę.
Apple opublikowało pełne wideo na YouTube, z wyłączonymi komentarzami, podobnie jak w przypadku większości filmów na ich oficjalnym kanale.
Źródło: AppleInsider