Apple zamierza konkurować z Spotify i Stitcher w ekskluzywnych podcastach
Apple planuje dodatkowo sfinansować ekskluzywne podcasty audio Podcasty.
Co wiadomo
Kierownictwo Apple zwróciło się do przedstawicieli firmy medialnej z prośbą o wstępne omówienie zakupu wyłącznych praw do podcastów. Firma nie określiła jeszcze jasnej strategii, ale oświadczyła, że planuje zawrzeć takie transakcje, „których wcześniej nie zawarto.
I choć Apple nadal posiada 50-70% rynku podcastów, użytkownicy coraz częściej przechodzą na konkurencyjne platformy z ekskluzywnymi treściami, takimi jak Spotify i Stitcher.
Od czasu utworzenia podcastów w iTunes w 2005 r. Apple nie podjęło żadnych kroków w celu zarabiania. Firma nie reklamuje ani nie obciąża autorów za umieszczanie treści na swojej platformie. W przyszłości użytkownicy będą mogli płacić dodatkowo za subskrybowanie ekskluzywnych podcastów, ponieważ współpracuje z Apple Music lub Apple TV Plus.
Źródło: Bloomberg