Apple zamierza konkurować z Spotify i Stitcher w ekskluzywnych podcastach

Apple zamierza konkurować z Spotify i Stitcher w ekskluzywnych podcastach

Apple planuje dodatkowo sfinansować ekskluzywne podcasty audio Podcasty.

Co wiadomo

Kierownictwo Apple zwróciło się do przedstawicieli firmy medialnej z prośbą o wstępne omówienie zakupu wyłącznych praw do podcastów. Firma nie określiła jeszcze jasnej strategii, ale oświadczyła, że ​​planuje zawrzeć takie transakcje, „których wcześniej nie zawarto.

I choć Apple nadal posiada 50-70% rynku podcastów, użytkownicy coraz częściej przechodzą na konkurencyjne platformy z ekskluzywnymi treściami, takimi jak Spotify i Stitcher.

Od czasu utworzenia podcastów w iTunes w 2005 r. Apple nie podjęło żadnych kroków w celu zarabiania. Firma nie reklamuje ani nie obciąża autorów za umieszczanie treści na swojej platformie. W przyszłości użytkownicy będą mogli płacić dodatkowo za subskrybowanie ekskluzywnych podcastów, ponieważ współpracuje z Apple Music lub Apple TV Plus.

Źródło: Bloomberg

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();