Raport Activision Blizzard: zyski zniknęły razem z graczy i wszyscy mają nadzieję na Modern Warfare

W ślady Ubisoft, Take-Two of iElectronic Arts swój raport udostępniła i Activision Blizzard, która pochwaliła się sukcesem swoich gier.

Co wiadomo

Według firmy, drugi kwartał 2019 r. Przyniósł do skarbu 1,4 mld USD, czyli o 15% mniej niż przed rokiem. Jednocześnie jest to więcej, niż się spodziewała Activision Blizzard po zerwaniu z Bungie. Tradycyjnie większość zysków pochodziła z rynku cyfrowego, a w przypadku AB jest to 78%.

Jeśli chodzi o aktywność graczy, firma „online” wyraźnie się zmalała. Jeśli wcześniej w grach Activision "siedziało" 352 milionów graczy miesięcznie, teraz liczba aktywnych użytkowników nie wzrośnie powyżej 327 milionów miesięcznie.

Z kolei Black Ops 4 okazał się lepszy od II wojny światowej, o 50% omijając projekt pod względem średniego czasu gry i mikrotransakcji. W maju liczba subskrybentów World of Warcraft również wzrosła, ale publiczność Overwatch utrzymuje się na tym samym poziomie.

Pod względem przychodów King wygrał grę mobilną Candy Crush, zarabiając 499 milionów USD, z czego 171 milionów USD przeznaczono na zysk operacyjny. Activision jest również zadowolony ze sprzedaży Crash Team Racing Nitro-Fueled i planuje wprowadzić więcej remasterów popularnych gier. Ponadto firma chce opracować Call of Duty, Candy Crush, Warcraft, Hearthstone, Overwatch i Diablo, ale ani słowa o Starcraft. Jeśli chodzi o Modern Warfare, Activision jest przekonana, że ​​gra wpłynie na przemysł i samą firmę.

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();