W USA usuwają reklamy brutalnych gier wideo i anulują turnieje e-sportowe po skrytykowaniu przez Trumpa

Autor: Antoni Jankowski | 10.08.2019, 07:34
W USA usuwają reklamy brutalnych gier wideo i anulują turnieje e-sportowe po skrytykowaniu przez Trumpa

Po ostatnich masowych strzelaninach w USA amerykańscy politycy zaczęli aktywnie naciskać na przemysł gier wideo. Zaangażował się nawet sam Donald Trump, oskarżając gry o „romantyzowanie przemocy” i internet „radykalizacji niezrównoważonych ludzi”. Krytyka nie poszła na marne.

Pierwsze sygnały

Stało się znane, że sieć sklepów Walmart usunęła plakaty reklamujące brutalne gry wideo ze swoich sklepów. Podobną decyzję podjęło również kierownictwo amerykańskiego kanału telewizji sportowej ESPN. Firma telewizyjna przeniosła transmisję XGames Apex Legends EXP Invitational na mniejszy kanał ESPN 3 z szacunku dla ofiar egzekucji. Warto zauważyć, że w tym samym Walmart można stosunkowo łatwo kupić broń i amunicję.

Rynek może się zmienić

Nie wiadomo, jakie skutki ostatecznie będą dla przemysłu gier od słów polityków, ale szkoda już została spowodowana. Na przykład, po Występie Trumpa akcji  Activision Blizzard spadły o -5.96%, Take-Two Interactive spadł o -5.19%, a Electronic Arts stracił -4.63% wartości papierów wartościowych. 

Zachodnie dziennikarstwo hazardowe również postanowiło wygrzewać się w ogniu wokół skandalu . Tydzień temu, Gamespot, Kotaku i wersje Next Web oskarżyły Activision o nieludzkie traktowanie malowanych ludzi. Chodzi o wykorzystanie białego fosforu jako ostatecznej umiejętności w Call of Duty: Modern Warfare.  Bombardowanie Zabronioną bronią uznano za nieetyczne i nieludzkie.

Źródło: GameInformer