Apple przygotowuje do premiery nowe urządzenia M4: pożegnanie, M3 MacBook Pro, M2 Mac mini i M3 iMac

Apple przygotowuje do premiery nowe urządzenia M4: pożegnanie, M3 MacBook Pro, M2 Mac mini i M3 iMac

Apple planuje w przyszłym tygodniu wprowadzić na rynek nowe urządzenia z linii M4. Oznacza to, że niektóre produkty mogą zniknąć z Apple Store.

Co wiemy.

Pierwszy w kolejce jest MacBook Pro M3. Spodziewane są nowe 14- i 16-calowe modele z chipami M4, M4 Pro i M4 Max. Chociaż główne funkcje pozostaną niezmienione, nowe MacBooki Pro otrzymają więcej pamięci RAM (16 GB) w wersji podstawowej i dodatkowy port Thunderbolt.

Pożegnamy się również z Mac mini M2. Urządzenie to otrzyma największy od 14 lat redesign z nowymi portami na przednim panelu. Ostatnia aktualizacja miała miejsce w styczniu 2023 roku, a teraz Mac mini z układami M4 i M4 Pro zmieni swój klasyczny wygląd.

Zaktualizowany zostanie również iMac M3. Urządzenie przejdzie na chip M4, a także w końcu zobaczymy zastąpienie Lightning przez USB-C dla akcesoriów Apple, takich jak Magic Keyboard i Magic Mouse.

Źródło: 9to5Mac

Mercedes-AMG zakończy produkcję niektórych ze swoich najgłośniejszych samochodów z powodu nowych norm UE, — media

Mercedes-AMG zakończy produkcję niektórych ze swoich najgłośniejszych samochodów z powodu nowych norm UE, — media
Mercedes-AMG C 43 4MATIC. Źródło: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG jest zmuszony zrezygnować z produkcji niektórych swoich najgłośniejszych modeli z powodu nowych norm poziomu hałasu, które wejdą w życie latem 2026 roku.

Co wiadomo

Zgodnie z wewnętrzną korespondencją Mercedes-Benz opublikowaną w niemieckich mediach, zaostrzone wymagania dotyczące hałasu zewnętrznego UN-R51.03 „Faza 3” zaczną obowiązywać od 1 lipca 2026 roku. Oznacza to koniec produkcji modeli AMG C43 4Matic, GLC43 4Matic i GLA35 4Matic — ich produkcja zostanie zakończona w lutym 2026 roku. Bardziej mocne C63 SE Performance i GLC63 SE Performance pozostaną na rynku do maja.

Przetrwa jedynie GLA45 S 4Matic+, zamówienia na niego są przyjmowane bez ograniczeń. Na szczęście dla fanów AMG większość wycofywanych modeli jest wyposażona w silniki czterocylindrowe, a ośmiocylindrowe AMG pozostaną w produkcji przynajmniej do restylingu SL i wprowadzenia nowych generacji.

Aby zrekompensować straty, marka przygotowuje „największą ofensywę produktową” w swojej historii — linię hybryd i samochodów elektrycznych na platformie AMG.EA. Nawet dla „cichych” elektryków inżynierowie AMG przygotowali sztuczną imitację dźwięku V8, aby kierowcy nie tęsknili za rykiem silników.

Źródło: Elektroauto-News

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u="//mm.magnet.kiev.ua/"; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();