Niemniej jednak Chiny i Stany Zjednoczone wprowadziły cła: czy Apple podniesie ceny lub straci 500 milionów dolarów zysku?
Od dziś, 1 września, Chiny i Stany Zjednoczone nałożyły dodatkowe wzajemne cła na szereg produktów z obu krajów w ramach „wojny handlowej”. Dowiedzmy się, co to oznacza i jak wpłynie na Apple i innych producentów technologii.
Jakie są opłaty?
Ameryka dzisiaj podniosła do 15% stawki ceł na import chiński łącznie na $ 125 miliardów dolarów.
Będą dotyczyć głównie inteligentnych głośników, słuchawek Bluetooth i chińskich butów.
Ale Stany Zjednoczone nie zamierzają na tym poprzestawać: od 15 grudnia nastąpi kolejny wzrost stawek ceł importowych, co wpłynie na większą elektronikę. W tym są to komputery, tablety, smartfony itp.
Chiny nie uchyliły się i wprowadziły dodatkową 5% stawkę celną na przywóz surowych produktów naftowych ze Stanów Zjednoczonych. Ponadto strona chińska wprowadziła dodatkowe stawki w wysokości 5% i 10% w przypadku importu wielu towarów ze Stanów Zjednoczonych za łączną kwotę 75 mld USD.
Jakie są konsekwencje
Ze względów ekonomicznych wiele amerykańskich firm produkuje gadżety w Chinach, więc będą musiały płacić za każdy produkt importowany do Stanów Zjednoczonych. Chciałeś sprowadzić drony z Chin - zapłać.
W rezultacie producenci będą musieli podnieść ceny lub odmówić podniesienia i utraty zysków.
Już 200 firm obuwniczych, w tym Nike, Adidas i Converse, poprosiło prezydenta USA Donalda Trumpa o zniesieniu cła. Spotkanie z Trump przeprowadzał i prezes Apple Tim Cook.
Co jest nie tak z Apple?
Jeśli poprzednie cła nie wpłynęły szczególnie na dochody firmy Apple, ponieważ dotyczyły małych akcesoriów, obecny wzrost wpłynie na AirPods, Apple Watch, głośniki HomePod, a nawet monobloki iMac. A potem będziesz musiał zapłacić za wszystkie główne produkty Apple, w tym iPhone, iPad, Mac i Apple TV.
Ale eksperci J. P. Morgan są przekonani, że Apple nie podniesie ceny gadżetów, ale poniesie straty. W rezultacie, według wstępnych szacunków, firma straci około 500 milionów dolarów zysku.
Źródło: CNBC