Nowa polityka Spotify: zewnętrzni deweloperzy nie będą już wiedzieć, jaką muzykę preferują użytkownicy

Autor: Anton Kratiuk | 28.11.2024, 22:26
Zmiany w wyglądzie: nowe logo Spotify i jego znaczenie dla użytkowników Logo Spotify. Źródło: Spotify

Streamingowy serwis muzyczny Spotify ogłosił zmianę w swojej polityce przyznawania zewnętrznym deweloperom dostępu do swojego API.

Co wiadomo

Platforma Spotify nie będzie już udostępniać twórcom aplikacji zewnętrznych informacji o tym, jaką muzykę preferują jej użytkownicy.

Firma twierdzi, że wielu twórców aplikacji nadużywało API i wykorzystywało te informacje do własnych celów.

W ramach naszych ciągłych wysiłków mających na celu rozwiązanie kwestii bezpieczeństwa, z którymi boryka się obecnie wiele firm, wprowadzamy zmiany w naszych publicznie dostępnych interfejsach API.

Funkcje, do których Spotify zablokuje dostęp, dostarczają informacji o preferencjach użytkowników usługi, w tym o często odtwarzanych utworach. Takie dane mogłyby zostać wykorzystane do stworzenia konkurencyjnych modeli rekomendacji muzycznych opartych na sztucznej inteligencji, które samo Spotify rozwijało w ostatnich latach.

Zewnętrzni deweloperzy stracą również dostęp do analizy audio i algorytmicznie tworzonych list odtwarzania.

Zmiany te będą miały wpływ tylko na deweloperów, którzy mają ograniczony dostęp do API. Dla oficjalnych partnerów API Spotify pozostanie dostępne.

Źródło: TechCrunch