Apple Watch traci pozycję lidera na globalnym rynku smartwatchy na rzecz Huawei
Według najnowszych danych International Data Corporation (IDC), globalna sprzedaż smartwatchów Apple Watch w trzecim kwartale 2024 roku spadła o 12,8% do 22,5 miliona sztuk.
Co wiadomo
Ogólny rynek smartwatchów i bransoletek fitness spadł tylko o 1% do 139 milionów sztuk sprzedanych w okresie od lipca do września.
Apple straciło pozycję lidera na globalnym rynku smartwatchy na rzecz swojego chińskiego konkurenta Huawei. Huawei zwiększył sprzedaż o 44,3%, sprzedając 23,6 miliona urządzeń.
Sukces był napędzany przez innowacyjne modele, takie jak i szybki wzrost rynku wearables w Chinach, gdzie sprzedano 45,8 miliona sztuk.
Xiaomi zajęło trzecie miejsce z 20,5 mln sprzedanych zegarków i udziałem w rynku na poziomie 14,7%. Jego popularność wzrosła dzięki modelom i.
Samsung również wykazał wzrost o 24,3%, sprzedając 11,5 miliona sztuk dzięki szerokiej gamie produktów, od do .
Apple utrzymuje swoją przewagę jedynie w segmencie zegarków, wyłączając smartwatche.
Źródło: IDC