Strzelanka Judas zaskoczy graczy nieliniową narracją: twórca BioShock, Ken Levine, ujawnił ważną cechę swojej nowej gry
Od pierwszego ujawnienia strzelanki Judas jest ona nieustannie porównywana do BioShock, nie tylko dlatego, że autorem obu gier jest słynny projektant gier Ken Levine, ale także dlatego, że są one naprawdę podobne pod względem gatunku, stylu i projektu. Mają nawet wiele wspólnego na poziomie koncepcyjnym, ale autor ujawnił główną różnicę nowości, która, jak ma nadzieję, będzie jej zaletą.
Co wiemy
Redakcja GamesIndustry.biz rozmawiała z Kenem Levine, który założył i kieruje studiem Ghost Story Games.
Powiedział on, że tworząc Judas, jego zespół stara się pozbyć liniowej struktury narracyjnej charakterystycznej dla BioShocka. Według dewelopera, gry z tej serii przypominają długi, ale prosty korytarz, którym podąża gracz, bez możliwości wpływania na bieg wydarzeń. W Judas gracze otrzymają większą swobodę podczas przejścia i idealnie każdy będzie miał unikalną historię.
Z takim podejściem wiąże się wiele technicznych i kreatywnych wyzwań, z których głównym jest jakość postaci i ich reakcje na działania gracza.
Podejście, które stosujemy w Judas, opiera się w dużej mierze na rozpoznawaniu działań gracza i reakcji na nie. Nawet jeśli postacie tylko obserwują szeroki zakres działań gracza i komentują je. "Hej, widziałeś to, zrobiłeś to, a potem zrobiłeś tamto i to było interesujące, ponieważ wywołało to tamto" - robimy tego typu rzeczy już teraz.
Ken Levine zauważył, że generatywna sztuczna inteligencja znacznie pomoże w takich zadaniach w przyszłości, ale na razie nie jest w stanie wymyślić rozgałęzionego i złożonego scenariusza, który bierze pod uwagę każdą akcję podejmowaną przez gracza.
Fabuła gry
Wydarzenia w Judas rozgrywają się na ogromnym statku kosmicznym Mayflower, który zmierza na planetę Proxima Centauri. W wyniku pewnego incydentu wszyscy pasażerowie statku, w tym główny bohater Judasz, zostają zabici. Bohaterka zostaje następnie wydrukowana na drukarce biologicznej i znajduje się w otoczeniu robotów, które symulują zachowanie i wygląd pasażerów. Roboty stają się agresywne, gdy bohaterka próbuje udowodnić im, że są maszynami, a nie żywymi ludźmi, ponieważ same nie zdają sobie z tego sprawy.
Zachowaniem przywódców robotów Mayflower rządzi system podobny do technologii Nemesis z gry Śródziemie: Cień. Linie postaci, lokacje, zadania i wzajemne relacje zmieniają się w zależności od tego, w jaki sposób gracz wchodzi z nimi w interakcję i czyje zadania wykonują.
Kiedy się spodziewać?
Nie podano jeszcze daty premiery Judas, spekuluje się, że gra może ukazać się w 2025 roku na PC, PlayStation 5 i Xbox Series.
Źródło: GamesIndustry.biz