Zaktualizowana Kia EV6 otrzymała symulowane dźwięki silnika i zmiany biegów (+wideo)

Zaktualizowana Kia EV6 otrzymała symulowane dźwięki silnika i zmiany biegów (+wideo)
Kia EV6 GT (2025). Źródło: Kia

Zaktualizowana Kia EV6 na rok modelowy 2025 w najmocniejszej i najszybszej wersji otrzyma to, co ma już jej najbliższy krewny, Hyundai IONIQ 5N - symulowane dźwięki silnika i zmiany biegów. Samochód elektryczny jest już dostępny do jazd testowych w Korei Południowej, a lokalny kanał YouTube MotorWeekend ujawnił specyfikę jego dźwięku.

Co wiadomo.

W krótkiej recenzji można usłyszeć "ryk" układu napędowego Kia EV6 GT z przyjemnym barytonem, przypominającym osiągi turbodoładowanego silnika w Hyundai Elantra N i innych samochodach koreańskiego konglomeratu Hyundai Motor.

Kolejny film demonstruje działanie symulatora zmiany biegów "Virtual Shift". Kierowca przełącza się w tryb sportowy, a następnie, podobnie jak w Ioniq 5 N, używa łopatek, które są zwykle używane do regulacji hamowania regeneracyjnego, aby przełączać się między różnymi symulowanymi "biegami". Podobnie jak w przypadku Ioniq 5 N, chodzi o symulowanie osiągów silnika spalinowego i kontrolowanie mocy wyjściowej, ale bez emisji spalin.

Kanał zapewnia również bardziej szczegółową recenzję samochodu elektrycznego.

Zaktualizowana Kia EV6 GT

Oprócz wspomnianych wcześniej symulowanych dźwięków silnika i zmiany biegów, moc wyjściowa Kia EV6 GT wzrosła z 576 KM do 601 KM w trybie standardowym i 641 KM w trybie GT. Projektanci zmienili również przód samochodu, a zwykła wersja (nie-GT) ma akumulator o większej pojemności.

Źródło: InsideEVs

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();