2K Games ogłosiła nowy BioShock i rozwija grę nowe studio bez Kevina Levina
2K Games otwiera nowe studio, które zajmie się zmartwychwstanim i rozwojem serii BioShock.
Co wiadomo
Nowa jednostka będzie działać pod nazwą Cloud Chamber w dwóch biurach. Pierwszy zespół założony w Novato, California, San Francisco Bay, a drugi - w Montrealu. Jak wspomniano na GamesIndustry.biz, jest to pierwszy kanadyjski oddział wydawcy i pierwsze studio w historii spółki, którą kontroluje kobieta.
Stanowisko przywódcze otrzymała Kelly Gilmore, która pracuje dla branży od 22 lat. Przez większość czasu pracowała w Firaxis Games, wydając 40 gier. Gilmore poprowadzi rozwój z biura w Novato, które najwyraźniej będzie najważniejsze.
„Moja ewolucja do tego stanowiska nastąpiła dzięki wielu możliwościom, jakie miałam w Firaxis, aby się rozwijać i uczyć, a także wspierać i zachęcać wspaniałych ludzi, z którymi współpracowałam od wielu lat”, mówi Kelly Gilmore.
Cloud Chamber opracuje nową część BioShock, której szczegóły są utrzymywane w tajemnicy. Ponadto wydawca zauważył, że rozwój będzie trwał jeszcze „kilka lat”, więc wydanie będzie miało miejsce już na PlayStation 5 i Xbox Scarlet. Nowi programiści obiecują pokazać nowy świat, a także zwrócić uwagę na element fabuły, z którego znane były poprzednie gry z tej serii.
„Nie możemy jeszcze wyjaśnić naszych planów rozwojowych, ale możemy się zgodzić, że opowiadanie historii w każdej grze BioShock jest popularnym i dyskutowanym tematem zarówno dla fanów, jak i krytyków. Nasz zespół jest bardzo skoncentrowany na tym aspekcie i jest gotowy zaoferować kolejną potężną historię ”, mówi Gilmore.
Akcje dwóch pierwszych gier z serii odbywały się pod wodą, a w Infinite gracze zostali wysłani do latającego miasta. Możliwe, że tym razem twórcy zejdą z nieba na ziemię.
Warto zauważyć, że Ken Levin nie jest zaangażowany w rozwój gry, a ponadto autor jest zajęty własnym projektem w Ghost Story Games. Niemniej twórcy oryginalnej serii związani z stworzeniem nowego BioShocka:
- Artysta BioShock 1 i 2 Haughey de la Plante
- Reżyser projektu Jonathan Pelling
- dyrektor artystyczny BioShock Infinite Scott Sinclair
Ponadto, do zespółu dołączyły programistci, pracujące nad Call of Duty, Assassin Creed, Star Wars i Battlefield.
{% Urządzenie 788%}