Opel Grandland PHEV przejechał 1115 km na jednym tankowaniu i jednym ładowaniu w rzeczywistych warunkach.

Autor: Volodymyr Kolominov | 07.02.2025, 11:11
Explorando el Futuro: Opel Grandland wkracza w erę hybrydową Opel Grandland Plug-in Hybrid. Źródło: Opel

Opel postanowił przetestować nowego Grandlanda Plug-in Hybrid GS w rzeczywistych warunkach drogowych, a wynik przekroczył oczekiwania. Crossover przejechał 1115 kilometrów na pełnym naładowaniu akumulatora (17,9 kWh) i jednym baku paliwa. Dla porównania, zgodnie z oficjalnym cyklem WLTP, liczba ta wynosi 897 kilometrów, z czego 87 kilometrów w trybie czysto elektrycznym.

Co wiadomo

Test odbył się w trudniejszych warunkach niż standard WLTP, z temperaturami stopniowo spadającymi z 11°C do 4°C, a samochód nosił 19-calowe opony zimowe zamiast opon letnich o zmniejszonym oporze toczenia. Trasa obejmowała typowy ruch wokół Frankfurtu, drogi mieszane, korki i cykl miejski - wszystko, z czym spotyka się przeciętny kierowca.

Napędzany silnikiem o mocy 195 KM (143 kW) i momencie obrotowym 350 Nm, Opel Grandland PHEV osiągnął średnie zużycie paliwa na poziomie 4,6 l/100 km przy średniej prędkości 80 km/h. Z całkowitej trasy o długości 1115 kilometrów, crossover pokonał około 380 kilometrów wyłącznie na napędzie elektrycznym. Akumulator był ładowany podczas hamowania poprzez regenerację. Aby spełnić wymogi prawne, przez cały ten czas wykonano cztery przerwy.

Nowy Opel Grandland PHEV jest dostępny w Niemczech w cenie od 40 150 euro.

Źródło: Opel