Dyrektor generalny Pinterest Bill Ready poinformował, że firma aktywnie wykorzystuje modele sztucznej inteligencji typu open source do zadań wizualnych.
Co wiadomo
Pinterest stosuje AI do personalizowanych rekomendacji, wyszukiwania multimodalnego, reklamy celowanej, a także do nowej funkcji Pinterest Assistant. Według Ready'ego, dostosowane modele open source zapewniają "zmniejszenie kosztów" w porównaniu do wiodących modeli komercyjnych.
Na tle tego firma prognozuje przychód za czwarty kwartał w zakresie 5,694-5,826 mld PLN (1,31–1,34 mld USD), podczas gdy średnia prognoza analityków wynosiła 5,826 mld PLN (1,34 mld USD). Powodem słabszych oczekiwań nazwano cła wprowadzone przez prezydenta Donalda Trumpa, które wpłynęły na kategorię produktów do domu. Po ogłoszeniu prognozy akcje firmy spadły o ponad 21%.
Ready wyjaśnił, że Pinterest rozważa możliwość wprowadzenia agentycznego handlu - gdy sztuczna inteligencja samodzielnie działa w imieniu użytkownika, na przykład znajduje i zamawia towary, które mogą go zainteresować. Teraz platforma już oferuje "szybki zakup" poprzez partnerstwo z Amazon: użytkownicy mogą klikać na produkty, znalezione przez Pinterest, i przechodzić do zakupu. Jednak firma bada, czy użytkownicy są gotowi powierzyć AI w pełni zautomatyzowane podejmowanie takich decyzji.
Również Pinterest wprowadza spersonalizowane tablice, które są tworzone za pomocą sztucznej inteligencji - bierze pod uwagę zarówno działania użytkownika na platformie (jego zapisane treści, kolekcje, polubienia), jak i wybory ekspertów. Ponadto, nowy Pinterest Assistant analizuje gusta użytkownika i udziela porad czy rekomendacji na podstawie jego aktywności i stylu.
Źródło: Pinterest