Strategy Analytics: Apple stało się liderem na rynku smartfonów, ale tylko w jednym kwartale
Analitycy Strategy Analytics podsumował wyniki czwartego kwartału
Wyniki kwartalne
W sumie od października do grudnia 2019 r. Na całym świecie sprzedano 374,5 miliona smartfonów i nieoczekiwanie Apple przebiło się na prowadzenie. Firma Apple sprzedała w tym czasie 70,7 miliona iPhone'ów i zajmowała 18,9% rynku.
Na drugim miejscu znajduje się Samsung, który sprzedał 68,8 mln smartfonów i 18,4% rynku. Oznacza to, że brakowało jej tylko 0,6%, aby wyprzedzić Apple.
Uhonorowany „brąz” od Huawei: 56 milionów sprzedanych urządzeń i 15% całego rynku.
Wyniki roku
Ale zgodnie z wynikami całego 2019 r. Wyrównanie sił pozostało takie samo. Samsung wciąż jest na pierwszym miejscu. Przez 12 miesięcy sprzedał 295,1 miliona smartfonów i obecnie zajmuje 20,9% rynku.
Huawei jest tuż za nim, z 240,5 milionami sprzedaży i 17% udziałem w rynku. Następnie idzie Apple: 197,4 miliona sprzedaży i 14% rynku.
Czwarte i piąte miejsce zajmują chińskie Xiaomi i OPPO, którym udało się sprzedać odpowiednio 124,8 i 115,1 miliona smartfonów rocznie.
W sumie w ciągu roku sprzedano 1,41 miliarda smartfonów, a to o 1% mniej niż w 2018 roku.
Źródło: Strategy Analytics
{% Urządzenie 788%}