Ted Price z Insomniac Games uważa, że zmiana gatunków w grach stała się wyzwaniem ze względu na rosnące koszty, ale nadal konieczne jest eksperymentowanie

Autor: Vladislav Nuzhnov | 13.03.2025, 10:04
Nowe spojrzenie na Ratchet & Clank: Rift Apart - ekscytujący zrzut ekranu Zrzut ekranu z Ratchet & Clank: Rift Apart. Źródło: Sony

Dyrektor generalny Insomniac Games, Ted Price, który zamierza opuścić firmę, zauważył w wywiadzie, że aktywna zmiana gatunku stała się znacznie trudniejsza ze względu na rosnącą skalę i koszty rozwoju.

Co wiadomo

W przeszłości Insomniac aktywnie zmieniał gatunki z każdą nową generacją konsol, ale teraz, według Price'a, "gry stały się naprawdę duże". Oznacza to, że firmy muszą dokładnie planować budżet i zakres projektów. Insomniac było w stanie utrzymać wysoką produktywność nawet w erze PS4 i PS5, podczas gdy wiele innych studiów, takich jak Naughty Dog, znacznie zwolniło ze względu na wydłużony czas rozwoju i koszty.

Price podkreślił:

"Dzisiaj firmy muszą myśleć jaśniej o tym, jak możemy stać się bardziej wydajni w naszych działaniach, jednocześnie spełniając potrzeby graczy".

Pomimo trudności, Price wierzy, że zmiana gatunku jest nadal możliwa i że eksperymenty są konieczne.

Myślę, że każdy deweloper, który wydał kilka gier, powinien rozważyć, jeśli jest pasjonatem tego, co robi, zmianę biegów i zrobienie czegoś nowego".

Price podał przykłady innych firm, które z powodzeniem zmieniły gatunki. Na przykład Creative Assembly przeszło od strategii do gry pierwszoosobowej w Alien Isolation. Potwierdza to, że zmiany mogą prowadzić do sukcesu, jeśli są prawidłowo wdrażane.

Źródło: Academy of Interactive Arts Sciences