CEO Rebellion omawia duże projekty gier i interakcję z graczami

Autor: Dmitro Koval | 13.03.2025, 17:52
CEO Rebellion omawia duże projekty gier i interakcję z graczami Zdjęcie Jason Kingsley. Źródło: NME

Jason Kingsley, dyrektor generalny Rebellion, wyraził swój podziw dla sposobu, w jaki duże studia zarządzają złożonymi procesami tworzenia gier. W wywiadzie dla PCGamer zauważył, że zarządzanie projektami obejmującymi tysiące deweloperów wymaga ekstremalnej organizacji.

Co wiemy

Kingsley podkreślił złożoną hierarchię w tak dużych produkcjach, gdzie wiele poziomów zarządzania zapewnia spójność procesów. Przyznał, że takie projekty są imponujące pod względem skali i budżetów, ale mogą być również zbyt uciążliwe.

Jego poglądy odzwierciedlają podejście Rebellion do tworzenia gier: studio preferuje mniejsze, bardziej skoncentrowane projekty. Zauważył również, że publiczność Rebellion jest zazwyczaj starsza niż w przypadku takich serii jak Assassin's Creed czy Grand Theft Auto.

Kingsley podzielił się własnym doświadczeniem: często zaczynając duże gry, jest zmuszony je porzucić z powodu braku czasu. Jego zdaniem ważne jest tworzenie światów gier, które gracze mogą ukończyć i do których chcą wracać.

Gdzie możemy zagrać?

Następna gra studia, Atomfall, będzie dostępna na Xbox Series, PlayStation 5 i PC.

Kiedy można się jej spodziewać?

Atomfall ukaże się 27 marca.

Źródła: PCGamer, GamingBolt