Były deweloper GTA VI dzieli się swoimi przemyśleniami na temat ogromnych, rozdętych otwartych światów we współczesnych grach.

Były deweloper GTA VI dzieli się swoimi przemyśleniami na temat ogromnych, rozdętych otwartych światów we współczesnych grach.
Plakat GTA VI. Źródło: Rockstar Games

Podczas niedawnej konferencji Game Developers Conference (GDC), Cameron Williams, były deweloper Rockstar Games, a obecnie pracownik Absurd Ventures, mówił o wyzwaniach stojących przed otwartymi światami w grach wideo. Wcześniej pracował nad Grand Theft Auto 6 i Red Dead Online i zwrócił uwagę na kluczowy problem współczesnych gier - nadmierną skalę, która zniechęca graczy do eksploracji świata.

Co wiadomo

Williams wyjaśnił, że ogromne otwarte światy z nadmiarem zawartości prowadzą do paraliżu wyboru, kiedy gracze po prostu nie wiedzą, co robić. Podkreślał, że ekspansja przestrzeni w grach sprawia, że eksploracja traci sens - przemierzanie dużych odległości staje się bardziej ciężarem niż ciekawym zadaniem.

W dyskusji panelowej relacjonowanej przez PC Gamer, Williams zauważył, że wielu graczy po prostu nie chce poświęcać czasu na chaotyczną eksplorację, zwłaszcza w dobie usług gier i projektów free-to-play, które pochłaniają coraz więcej uwagi. Według niego, niektórzy gracze chcą jedynie liniowej fabuły bez zbędnych rozpraszaczy.

Jego opinię potwierdzają gry, które cierpią na syndrom zmęczenia otwartym światem. Przykładowo, w Assassin's Creed Shadows, pomimo wysokiej jakości projektu, gracze są często zmuszeni do korzystania z szybkiej podróży ze względu na zbyt duże odległości między zadaniami. Williams uważa, że deweloperzy powinni znaleźć równowagę, tworząc światy, które pozostają wciągające, a nie męczące dla graczy.

Źródło: Insider Gaming

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();