Właściciele iPhone’ów skarżą się, że iOS 18.4 zepsuło bezprzewodowe połączenie z CarPlay

Na początku tego tygodnia Apple wydało iOS 18.4. Nowa wersja oprogramowania przyniosła właścicielom iPhone’ów priorytetowe powiadomienia, nowe emoji, trzy rzędy ikon na głównym ekranie CarPlay i kilka innych zmian. Ale jednocześnie, sądząc po licznych wiadomościach użytkowników, uczyniła współpracę z CarPlay nie do wytrzymania.
Co wiadomo
Właściciele iPhone’ów, którzy już zaktualizowali do iOS 18.4, piszą na Reddit i w X (Twitter), że napotykają szeroki zakres błędów podczas korzystania z CarPlay. Jedni użytkownicy nie widzą już tekstu "Teraz odtwarzane", inni skarżą się, że bezprzewodowe połączenie ciągle "odlatuje". Tak, jeden kierowca Hondy mówi, że „trzeba podłączać i odłączać więcej niż 5 razy lub resetować samochód, aby CarPlay się połączył”. Jedyne działające rozwiązanie nazwał powrotem do połączenia przewodowego.
Problemy wydają się dotyczyć samochodów różnych marek, w tym Hondy, Mazdy, VW, Audi i Forda. Użytkownicy mówią, że próbowali różnych rzeczy, aby naprawić sytuację, w tym ponownego parowania telefonów z samochodami, resetowania iPhone’a i restartowania samochodów. Jednym to pomogło, innym nie. Ale wydaje się, że do czasu, gdy Apple nie naprawi tego, co zepsuło się w iOS 18.4, pełne funkcjonowanie aplikacji nie będzie możliwe.
Jeden z użytkowników Reddita poinformował, że pomoc techniczna Volkswagena przyznała, że występują problemy z iOS 18.4, ale stwierdziła, że to odpowiedzialność Apple. Apple sama jak dotąd publicznie nie przyznała się do problemów. Tymczasem iOS 18.5 już przeszedł w fazę testów beta i oczekuje się, że zostanie wydana w przyszłym miesiącu.
Źródła: 9to5mac, Autoevolution