W grze Marathon nie będzie czatu lokalnego, który pozwala na komunikację na bliską odległość, z powodu obaw o toksyczność

Firma Bungie ogłosiła, że w ich przyszłym PvP extraction-shooterze Marathon nie będzie funkcji czatu głosowego na bliską odległość (czat lokalny). To rozwiązanie zostało podjęte z powodu obaw o potencjalne toksyczne zachowanie graczy.
Co się stało
W niedawnym wywiadzie dla PC Gamer, dyrektor gry Joe Ziegler wyjaśnił, że zespół nie jest gotowy na wprowadzenie czatu lokalnego, dopóki nie znajdzie skutecznego sposobu na walkę z toksycznością:
"Na razie nie mamy rozwiązania dotyczącego toksyczności, którą może wywołać czat lokalny. Dążymy do stworzenia bezpiecznej przestrzeni dla graczy, dlatego nie jesteśmy gotowi na wprowadzenie tej funkcji, dopóki nie znajdziemy odpowiedniego rozwiązania."
To wywołało dyskusje wśród graczy, ponieważ Bungie pozycjonuje Marathon jako "społeczne doświadczenie ekstrakcji", gdzie interakcja między graczami jest kluczowym elementem.
Gracze już wyrazili swoje rozczarowanie brakiem czatu lokalnego, uważając, że to zmniejsza społeczny aspekt gry. Proponują alternatywne rozwiązania, takie jak możliwość wyłączenia czatu lub systemy moderacji w celu walki z toksycznym zachowaniem.
Marathon planowany jest na wydanie 23 września 2025 roku na Xbox Series, PlayStation 5 i PC.
Źródło: PC Gamer