Nowa Mazda MX-5 otrzyma większy silnik benzynowy i manualną skrzynię biegów

Mazda planuje wyposażyć następne pokolenie roadstera MX-5 (Miata) nowym silnikiem 2,5-litrowym i zachować mechaniczną skrzynię biegów.
Co wiadomo
Jak informuje Road Track, powołując się na szefa działu projektowania Mazdy Masashiego Nakayamę, podczas opracowywania nowej generacji MX-5 firma stara się zachować małą wagę samochodu — cel to wciąż mniej niż 1 000 kg masy własnej. To odpowiada aktualnej wersji specjalnej 990S na rynek japoński, wyposażonej w silnik 1,5-litrowy.
Wymiary MX-5 pozostaną kompaktowe — mniej niż cztery metry długości, jak w obecnej czwartej generacji (ND). Turbosprężarek również nie będzie. Jak powiedział Ryuichi Umeshita, główny dyrektor techniczny Mazdy, pod maską pojawi się nowy silnik atmosferyczny 2.5 Skyactiv-Z. Nie podając konkretnych liczb, zaznaczył, że ten silnik zapewni „bardzo dobrą moc i oszczędność paliwa”.
Jak zwykle, dla MX-5 zaoferują mechaniczną skrzynię biegów. To ważny sygnał dla fanów modelu, szczególnie w obliczu trendu w kierunku automatycznych skrzyń biegów, częściowo związanego z obowiązkowymi asystentami kierowcy i nowymi normami bezpieczeństwa.
Biorąc pod uwagę nowe normy emisji, Mazda najprawdopodobniej wyposaży MX-5 w 48-woltowy system hybrydowy (Mild Hybrid) — zwiększa to szanse na pojawienie się wersji 2.5-litrowej w Europie. Obecnie w UE sprzedawana jest tylko modyfikacja z silnikiem o pojemności 1,5 l, podczas gdy w USA nadal dostępny jest silnik 2.0-litrowy Skyactiv-G.
Oficjalna premiera nowej generacji MX-5 prawdopodobnie odbędzie się nie wcześniej niż pod koniec 2027 roku. To wtedy Mazda planuje przedstawić pierwszy seryjny samochód z nowym zespołem napędowym Skyactiv-Z — hybrydowy CX-5. Nowy silnik jest opracowywany z uwzględnieniem wymagań ekologicznych Euro 7, LEV IV i Tier 4.
Źródło: Road Track