Audi zaprezentowała nowego A6 Sedan z rekordową aerodynamiką i miękkim hybrydowym napędem

Autor: Volodymyr Kolominov | 15.04.2025, 16:42
Nowy Audi A6 Sedan 2025: Wyrafinowanie w kolorze Firmament Blue Metallic Audi A6 Sedan (2025). Kolor nadwozia - Firmament blue metallic. Źródło: Audi AG

Audi dotrzymało swojego?obiecania?i zorganizowało dzisiaj światową premierę sedana A6 nowej generacji. Samochód o klasycznej karoserii dla segmentu premium uzupełnił gamę modelową o przedstawiony na początku marca A6 Avant.

Co wiadomo

Nowy sedan Audi A6 z silnikiem spalinowym, naturalnie, w wielu aspektach przypomina A6 Avant. Ponadto, obie wersje modelu zbudowane są na tej samej platformie?Premium Platform Combustion (PPC).

Sedan może się pochwalić współczynnikiem oporu powietrza 0,23 – najlepszym w historii marki dla samochodów z silnikiem spalinowym. To stało się możliwe dzięki starannie wyważonej aerodynamice: od wlotów powietrza i specjalnych kieszeni w przednim zderzaku po?wygięcie pokrywy bagażnika i dużego dyfuzora tylnego zderzaka.

Pod maską?znajdują się silniki 2.0 TDI (204 KM) i 3.0 TFSI (367 KM), oba z miękkim systemem hybrydowym MHEV plus. Ten ostatni pozwala na jazdę na napędzie elektrycznym podczas manewrowania, w korkach i podczas jazdy na luzie, dodaje do 230 Nm momentu obrotowego i 24 KM przy przyspieszaniu, a także odzyskuje do 25 kW podczas hamowania.

Podstawowa wersja otrzymała silnik benzynowy?2.0 TFSI (204 KM) bez hybrydowego wsparcia. Jest to także jedyna wersja z napędem na jedną oś, podczas gdy pozostałe są wyposażone w system quattro.

Nowy A6 stał się cichszy w środku: izolacja akustyczna została poprawiona o 30% dzięki nowym uszczelkom drzwiowym i szybom, a wszystkie koła o średnicy od 19 cali i więcej są wyposażone w specjalne wkładki tłumiące hałas. Zainstalowano również nowe mocowania silnika i skrzyni biegów.

Wśród opcji znajduje się adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, które automatycznie obniża karoserię o 20 mm przy dużych prędkościach w celu poprawy aerodynamiki, oraz system skrętu tylnej osi, zwiększający zwrotność w mieście oraz stabilność na autostradzie.

Produkcję sedana uruchomią w Neckarsulm, Niemcy. Ceny zaczynają się od 55 500 euro za wersję z silnikiem 2.0 TFSI. Zamówienia otworzą się w połowie kwietnia, a pierwsze dostawy zaplanowane są na lato 2025 roku.

Źródło: Audi