Samsung wprowadza w swojej technologii nową technologię, która ostrzeże, kiedy urządzenie może się zepsuć

Firma Samsung ogłosiła nową funkcję AI Pre-Care Notification, która wykorzystuje sztuczną inteligencję do przewidywania możliwych awarii sprzętu domowego.
Co wiadomo
Ta technologia analizuje historię użytkowania i obecny stan urządzeń, aby wykryć potencjalne usterki. Użytkownicy otrzymują powiadomienia za pośrednictwem aplikacji SmartThings, w których wskazana jest przyczyna ewentualnej usterki i proponowane jest zamówienie naprawy na miejscu. Na przykład system może określić niski poziom czynnika chłodniczego w klimatyzatorze lub anormalną temperaturę w lodówce.
W tej chwili funkcja jest dostępna dla dziesięciu typów urządzeń, w tym klimatyzatorów, pralek, zmywarek, robotów odkurzających i innych. Usługa jest bezpłatna tylko dla uczestników programu AI Subscription Club, który pozwala na wynajem sprzętu na podstawie miesięcznej subskrypcji. Użytkownicy otrzymują również miesięczne raporty o stanie urządzeń, ich zużyciu energii i zaleceniach dotyczących konserwacji.
Jednocześnie użytkownicy mogą zrezygnować z zbierania danych o działaniu ich sprzętu, jeśli nie chcą dzielić się tymi informacjami. Nowa technologia ma na celu oszczędność czasu, pieniędzy i zapobieganie poważnym awariom.