Nissan niespodziewanie zaprezentował pickup Frontier Pro Plug-In Hybrid

Autor: Volodymyr Kolominov | 23.04.2025, 19:38
Nowa Nissan Frontier Pro PHEV: Odkryj innowacje hybrydowe w świecie 4x4 Nissan Frontier Pro PHEV. Źródło: Nissan

Firma Nissan zaprezentowała na targach "Auto Shanghai 2025" swój?pierwszy pickup z wtyczką Hybrid Frontier Pro. Mimo prawie znanej nazwy, ten model znacznie różni się od tradycyjnego Nissan Frontier.

Co wiadomo

Nowość Nissana zbudowana jest na bazie chińskiego pickupa Dongfeng Nissan Z9, zaprezentowanego na początku roku.

W przeciwieństwie do modeli Nissana z systemem e-Power, gdzie silnik benzynowy działa jak generator, tutaj mowa o pełnoprawnym hybrydzie do ładowania. Za design odpowiadała szanghajska pracownia Nissana, a jego charakterystyczną cechą stał się wizualnie podzielony moduł LED z przodu. To stylowe nawiązanie do nacięcia w masce klasycznego Nissan/Datsun?Hardbody D21. Opcjonalnie oferowany jest elektryczny napęd pokrywy ładunkowej.

Według wymiarów Frontier Pro PHEV jest większy od amerykańskiego D41 Frontier:

  • Długość — 5 520 mm
  • Szerokość — 1 960 mm
  • Wysokość — 1 950 mm
  • Rozstaw osi — 3 300 mm
  • Masa własna — od 2 500 do 2 540 kg
  • Koła — 18-calowe, z oponami 265/65

Układ napędowy obejmuje 1,5-litrowy silnik benzynowy turbo oraz silnik elektryczny, zintegrowany z przekładnią. Wspólnie generują 300 kW (402 KM) i 800 Nm momentu obrotowego. Zasięg na elektryczności według chińskiego cyklu CLTC wynosi 135 km, jednak pojemność akumulatora wysokiego napięcia nie została podana.

Podwozie obejmuje niezależne przednie zawieszenie?na podwójnych wahaczach oraz tylną pięciozawiasową konstrukcję. Oprócz tego przewidziano elektromagnetyczny tylny dyferencjał z blokadą, tryby 4High i 4Low, a także predefiniowane programy jazdy: Performance, Snow, Hybrid i Pure Electric.

Wnętrze zaprojektowane jest w czarno-żółtej kolorystyce. Na środku znajduje się 14,6-calowy ekran dotykowy, a przed kierowcą — 10-calowy cyfrowy panel wskaźników. Za dodatkową opłatą oferowane są wentylowane, podgrzewane i masujące przednie fotele. Funkcja Vehicle-to-Load (V2L) pozwala na zasilanie zewnętrznych urządzeń z gniazdka o mocy 6 kW w kabinie pickupa.

Interesujące jest to, że nowość nie będzie ekskluzywna dla Chin. Nissan planuje sprzedawać Frontier Pro PHEV również na innych rynkach, z wyjątkiem USA.

Źródła: Nissan, InsideEVs