Klapa La Quimera: strzelanka od twórców Metro zaskoczyła okropnym wykonaniem i została przeniesiona na czas nieokreślony

Autor: Anton Kratiuk | 26.04.2025, 12:51
Tajemnice 'La Quimera': Jak nowoczesna sztuka zmienia postrzeganie Główny arty La Quimera. Źródło: Steam

Wczoraj (25 kwietnia) miała się odbyć premiera strzelanki La Quimera od studia Reburn, założonego przez weteranów ukraińskiej firmy 4A Games — autorów serii Metro.

Niestety, gra nie została wydana i prawdopodobnie to nie nastąpi w najbliższym czasie.

Co wiadomo

Trajlery La Quimera przedstawiały grę jako ambitną futurystyczną strzelankę z doskonałą grafiką, efektowną inscenizacją, dynamicznymi strzelaninami, bogatą fabułą i interesującym tłem latynoamerykańskiego cyberpunku.

Jednak twórcy poinformowali na swoim serwerze Discord, że premiera gry została przeniesiona na czas nieokreślony.

Chcielibyśmy przeprosić za niespodziewane opóźnienie w wydaniu La Quimera przed wami, naszymi fanami i zwolennikami. Nasz zespół ciężko pracował nad grą, a ponieważ jest to nasz pierwszy projekt jako niezależny deweloper, doprowadziło to do pewnych nieprzewidzianych trudności. Robimy wszystko, co w naszej mocy, aby jak najszybciej rozwiązać problemy.

Twórcy nie ujawnili głównego powodu tak pilnego przeniesienia gry, ale nie zamierzamy ukrywać oczywistego: ich gra okazała się jawnie niskiej jakości, niegotowa do wydania i potrzebująca jeszcze dużego nakładu pracy. To potwierdzają liczne filmy wideo i recenzje blogerów oraz dziennikarzy, którym dano możliwość wcześniejszego zapoznania się z La Quimera.

Rzeczywisty stan gry nie odpowiada temu, co było pokazywane w trailerach: ma przestarzałą grafikę, słabą wydajność, system walki nie oferuje nic innowacyjnego, kiepskie udźwiękowienie, a fabuła praktycznie nie istnieje. Gra strasznie działa na Steam Deck.

To klapa.

Źródło: DSOGaming, Deck Wizard, Kaftann