Będą dwie świetne gry, ale nie szybko: szef Larian Studios podzielił się ambitnymi planami na przyszłość

Autor: Anton Kratiuk | 29.04.2025, 15:01
Nowy wygląd logo Larian Studios: jak symbol firmy ewoluuje wraz z grami Logo Larian Studios. Źródło: Larian Studios

Larian Studios zakończyło wsparcie treści dla Baldur’s Gate III i z pewnością patrzy w przyszłość. Wiadomo, że belgijski zespół pracuje nad dwiema grami, ale na ich premierę trzeba będzie długo czekać.

Szef studia Swen Vincke wziął udział w podcaście na kanale GameSpot, podczas którego ujawnili swoje plany.

Czego się dowiedzieliśmy

Swen Vincke przypomniał, że opracowanie gier to długi proces, a przy podejściu Larian Studios jeszcze bardziej się wydłuża. Dyrektor generalny ma nadzieję, że do 2030 roku będzie w stanie pokazać szczegóły swojej "szalenie ambitnej" gry, a do tego czasu jego zespół równolegle będzie zajmować się dwoma projektami.

Vincke wyjaśnił, że nigdy wcześniej nie organizował pracy nad dwoma dużymi grami jednocześnie i nie może zagwarantować, że wszystko pójdzie zgodnie z jego planem, ale przypomniał, że na etapie preprodukcji większość deweloperów nie otrzymuje wystarczającej ilości zrozumiałych zadań i w zasadzie nie ma nic do roboty, podczas gdy mały zespół opracowuje koncepcję gry. Aby temu zapobiec, Larian postanowił, że mądrzej będzie stworzyć od razu dwie gry, dzięki czemu czas nie zostaje stracony, a zespół znajduje dla siebie zajęcie.

W tym samym celu Larian tworzy "skarbonkę historii", aby gdy proces tworzenia gry przejdzie w aktywną fazę, scenarzyści mieli zapas wątków fabularnych.

Swen Vincke żartobliwie zauważył, że jeśli do 2030 roku Larian Studios nie będzie bliskie wydania nowej gry — jego żona się z nim rozwiedzie. Cóż, teraz trzeba będzie śledzić także życie osobiste belgijskiego dewelopera.

Źródło: GameSpot