Renault zaprezentowała nowy 160-konnym hybrydowy układ napędowy dla Captur i Symbioz

Renault zaprezentowała zmodernizowaną hybrydową instalację E-Tech o mocy 160 KM, która jest teraz dostępna dla crossoverów Captur i Symbioz.
Co wiadomo
Tak jak w poprzedniej generacji, nowa instalacja łączy elementy seryjnej i równoległej hybrydowej schemy. Zawiera dwa silniki elektryczne — główny (36 kW) i rozrusznik-generator (15 kW) — z nowym 1.8-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 80 kW (109 KM). Wcześniej używany był silnik 1.6 o mocy 69 kW (94 KM).
Silnik spalinowy współpracuje z nową wielomodełową skrzynią biegów. Według Renault, taka skrzynia zapewnia szybkie i precyzyjne zmiany biegów przy minimalnych stratach mocy, charakteryzuje się uproszczoną mechaniką i większą niezawodnością. Ponadto, pojawił się nowy selektor (e-shifter) z ulepszoną ergonomią.
Wśród kluczowych zmian — przejście z rozdzielonego na bezpośredni wtrysk paliwa. Teraz paliwo wtryskiwane jest pod ciśnieniem 350 bar, co poprawia proces mieszania, zwiększa efektywność spalania, obniża zużycie i emisję.
Moment obrotowy zwiększył się o 25% — do 172 Nm (o 22 Nm więcej), a jest dostępny już przy 2000 obr/min. To poprawia dynamikę przy przyspieszaniu i przyspieszaniu w ruchu. Tak, Captur przyspiesza do 100 km/h w 8,9 sekundy (wcześniej — 10,6 s), a Symbioz — w 9,1 sekundy zamiast 10,6.
Bateria została zwiększona z 1.2 do 1.4 kW·h (230 V). Ta zmiana dała dłuższą jazdę w trybie elektrycznym, szczególnie w warunkach miejskich, i poprawiła ogólną efektywność systemu.
Zużycie paliwa zostało zredukowane do 4,3 l/100 km (wcześniej 4,7), a emisje CO₂ wynoszą od 98 g/km dla Symbioz i od 99 g/km dla Captur. Oszczędności w porównaniu z benzynowym odpowiednikiem sięgają 40%.
Uciąg wzrósł z 750 do 1000 kg, co czyni Captur i Symbioz bardziej uniwersalnymi, na przykład do holowania przyczep.
Uzupełnienie linii Symbioz: nowy Mild Hybrid 140




Renault rozszerzyło gamę Symbioz o dwa układy napędowe:
- Całkowity hybrydowy E-Tech o mocy 160 KM.
- Mild Hybrid 140 — oparty na 1.3-litrowym silniku turbodoładowanym z bezpośrednim wtryskiem, współpracującym z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Silnik został wzbogacony o rozrusznik-generator i 12-woltową akumulator litowo-jonowy.
Miękka hybryda rozwija 260 Nm przy 1750–3500 obr/min, przy tym zużycie paliwa zadeklarowane na poziomie 5,9 l/100 km.
Źródło: Renault