Clair Obscur: Expedition 33 zajęła pierwsze miejsce na brytyjskiej liście sprzedaży i nadal podbija serca graczy

Autor: Vladislav Nuzhnov | 13.05.2025, 12:04
Clair Obscur: Ekspedycja 33 – Głęboki wgląd w nowe gamingowe arcydzieło Zrzut ekranu z Clair Obscur: Expedition 33. Źródło: Kepler Interactive

Gra RPG Clair Obscur: Expedition 33, stworzona przez francuskie studio Sandfall Interactive, nadal imponuje graczom i krytykom. W trzecim tygodniu po premierze zajęła pierwsze miejsce w fizycznej sprzedaży w Wielkiej Brytanii, z czego 94% kopii stanowi wersja na PS5. To rzadki przypadek dla JRPG na brytyjskim rynku, gdzie podobne gry zazwyczaj szybko tracą pozycje.

Co wiadomo

Clair Obscur: Expedition 33 zadebiutowała 24 kwietnia 2025 roku na PS5, PC i Xbox Series X|S i już otrzymała wysokie oceny krytyków. Gra zanurza graczy w mroczny fantastyczny świat Belle Époque, gdzie zespół wolontariuszy Ekspedycji 33 walczy z tajemniczą Artystką, która co roku zabiera życie ludzi.

Unikalny system turowej walki, inspirowany klasycznymi JRPG, łączy taktyczną głębokość z interaktywnością, a wizualna strona na Unreal Engine 5 tworzy atmosferę, która wciąga od pierwszych minut. Gracze eksplorują różnorodne lokacje, rozwiązują zagadki i odkrywają fabularne tajemnice.

W brytyjskim fizycznym zestawieniu za tydzień Clair Obscur zajęła pierwsze miejsce, wyprzedzając takie hity, jak Minecraft (Switch), Astro Bot, Assassin’s Creed Shadows i Grand Theft Auto V. Zadziwiające jest to, że gra wspięła się z czwartego miejsca na szczyt, pokazując stabilne zainteresowanie i wzrost sprzedaży.


10 najlepiej sprzedających się fizycznych kopii gier w Wielkiej Brytanii w tym tygodniu:

  1. Clair Obscur: Expedition 33
  2. Minecraft (Switch)
  3. Astro Bot
  4. Assassin's Creed Shadows
  5. Grand Theft Auto V
  6. EA Sports FC 25
  7. Monster Hunter Wilds
  8. Mario Kart 8 Deluxe
  9. Indiana Jones and the Great Circle
  10. The Witcher 3: Wild Hunt Complete Edition

A więcej o Clair Obscur: Expedition 33 możesz przeczytać w naszym artykule pod tym linkiem.

Źródło: PushSquare