Elektromobile Volkswagen staną się tańsze dzięki nowym akumulatorom

Najbardziej oczekiwany elekromobil VW, kompaktowy ID.2, zostanie zaprezentowany w seryjnym designie w 2026 roku. Ten model?zapoczątkuje szereg poważnych zmian dla modeli bateryjnych niemieckiej marki, które rozprzestrzenią się na pozostałe modele Volkswagen.
Co wiadomo
Autocar donosi?powołując się na kierownictwo Volkswagen, że nadchodzący ID.2 stanie się? początkiem przekształcenia całej gamy modeli marki na nową, tańszą w produkcji platformę MEB Plus. Ta architektura jest następnym krokiem ewolucji istniejącej MEB.
Największą zmianą w MEB Plus w porównaniu do MEB będzie zastosowanie akumulatorów litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP). Ta technologia akumulatorowa jest nieco gorsza pod względem gęstości energii od akumulatorów niklowo-manganowo-kobaltowych (NMC), szeroko stosowanych przez zachodnich producentów samochodów obecnie, ale jest za to tańsza. Dlatego?LFP akumulatory są szczególnie popularne w Chinach.
VW twierdzi również, że technologia LFP pojawi się w pozostałych modelach VW MEB wkrótce po debiucie ID.2. To oznacza, że ID.3, ID.7 i ID.4 mogą stać się znacznie tańsze. Przejście na LFP wiąże się również ze zmianą designu samochodów. Jednak specyfikacje techniczne nie zostały jeszcze ujawnione.
Akumulatory LFP będą dostarczane z nowej fabryki akumulatorów Volkswagen Group w Salzgitters, Niemcy. Zakład będzie również produkować akumulatory NMC obecnej generacji w mniejszych ilościach, dopóki nie zostaną one wyparte przez nowocześniejsze magazyny.

VW ID. 2all concept. Zdjęcie:?Volkswagen
W międzyczasie General Motors i LG?Energy obiecują?obniżyć koszty elektryków?nowymi akumulatorami litowo-manganowymi (LMR). Rozpoczęcie produkcji tych elementów planowane jest na 2028 rok.
Źródło: Autocar