Shadows wiele nauczyło: Ubisoft odkłada kilka dużych projektów, aby poprawić jakość wydań

Ubisoft ogłosiło przełożenie wydania kilku swoich największych gier, w tym Assassin’s Creed, Far Cry, Rainbow Six, The Division oraz Ghost Recon. Firma dąży do zapewnienia deweloperom więcej czasu na dopracowanie, aby zapewnić jak najlepsze doświadczenie w grze, nawet jeśli oznacza to opóźnienie premiery o rok lub dłużej.
Co wiadomo
Podczas ostatniego raportu finansowego Ubisoft potwierdziło, że po dokładnym przeglądzie planów rozwoju podjęto decyzję o przedłużeniu terminów rozwoju kilku kluczowych projektów. Dyrektor generalny Yves Guillemot zauważył, że opóźnienie Assassin’s Creed Shadows było „słuszną decyzją, aby zapewnić wysoką jakość”, a inne duże tytuły zostaną wydane dopiero po zakończeniu bieżącego roku finansowego, czyli nie wcześniej niż w kwietniu 2026 roku, a być może nawet później - w 2027 lub 2028 roku.
Pomimo opóźnień, Ubisoft nadal utrzymuje aktywność w bieżącym roku. W planach jest wydanie Anno 117: Pax Romana, długo oczekiwane wydanie Prince of Persia: The Sands of Time, mobilna wersja Rainbow Six Mobile oraz spin-off The Division: Resurgence. W 2025 roku zostanie również wydane pierwsze duże rozszerzenie dla Assassin’s Creed Shadows, a w czerwcu - duża aktualizacja X dla Rainbow Six Siege.
Ubisoft również ogłosiło plany utworzenia nowego oddziału we współpracy z chińskim gigantem Tencent. Ten zespół skupi się na rozwoju trzech głównych franczyz - Assassin’s Creed, Rainbow Six i Far Cry - koncentrując się na poprawie narracji w grach dla jednego gracza, poszerzeniu gier usługowych oraz wejściu na mobilne platformy i rynki Chin.
W rezultacie roku finansowego Ubisoft osiągnęło przychody na poziomie 1,85 miliarda euro, co jest nieco poniżej oczekiwań z powodu opóźnień w projektach partnerskich. Jednocześnie Assassin’s Creed Shadows potwierdziło moc marki, zbierając ponad 160 milionów godzin rozgrywki i utrzymując około 3 milionów graczy wkrótce po premierze. Ogólnie Assassin’s Creed i Rainbow Six mają po 30 milionów unikalnych graczy, a Far Cry - około 20 milionów.
Firma kontynuuje optymalizację kosztów: liczba pracowników zmniejszyła się o 3000 osób do 17 782, a planowane jest dodatkowe cięcie kosztów o 100 milionów euro w najbliższych dwóch latach.
Przypominamy, że Ubisoft preparuje adaptację filmową dynamicznej gry wyścigowej Riders Republic, którą zajmą się reżyserzy „Złych chłopców”.
Źródło: Ubisoft