Volkswagen zrezygnuje z oznaczenia ID dla samochodów elektrycznych na rzecz bardziej tradycyjnych nazw

Autor: Volodymyr Kolominov | 17.05.2025, 03:33
Zjawiskowy debiut: projekt szkicu nowego Volkswagena Polo szóstej generacji Projekt szkicu Volkswagena Polo szóstej generacji. Źródło: Volkswagen

Od 2026 roku Volkswagen zacznie rezygnować z prefiksu ID. w nazwach samochodów elektrycznych i przejdzie do używania znanych imion. O tym poinformował członek zarządu marki ds. sprzedaży, marketingu i obsługi posprzedażnej Martin Sander w wywiadzie dla publikacji Auto und Wirtschaft.

Co wiadomo

"Samochody znów dostaną prawdziwe imiona", powiedział Sander, dodając, że seryjne wersje koncepcji ID. 2all oraz ID. Every1 będą miały inne nazwy.

Decyzja jest spowodowana tym, że alfanumeryczne indeksy ID. wywołały zamieszanie wśród klientów. Linia, która rozpoczęła się w 2017 roku od koncepcji ID.3, w ciągu kilku lat wzbogaciła się o modele ID.4, ID.5, ID.6 (ekskluzywnie dla Chin), ID.7 oraz minivana ID. Buzz. Zgłoszono również kompaktowe samochody elektryczne ID.1 i ID.2, które planowano zaprezentować do 2027 roku. Teraz te plany są przeglądane.

Mimo że konkretne nowe nazwy na razie nie są ujawniane, wcześniej firma już zasugerowała możliwość powrotu historycznych oznaczeń. Tak, oczekiwana w 2026 roku seryjna wersja ID.2 może otrzymać nazwę Polo z okazji 50-lecia modelu. Z kolei ID.1, którego premiera planowana jest na 2027 rok, może zostać przemianowany na Lupo, Fox, Up! lub otrzymać zupełnie nowe imię.

Równolegle z rezygnacją z indeksów ID. marka przygotowuje dużą aktualizację obecnych samochodów elektrycznych. O tym wcześniej informował członek zarządu ds. rozwoju technicznego Kai Grünitz. Seria face liftingów jest również planowana na 2026 rok, co czyni ten moment dogodnym na rebranding.

W dłuższej perspektywie do elektrycznej oferty Volkswagen mogą dołączyć takie rozpoznawalne nazwy, jak Golf, T-Roc, Passat i Tiguan. Elektryczny Golf prawdopodobnie zostanie przedstawiony bliżej końca dekady i, według słów Sandera, zachowa znaną nazwę.

Przed firmą stoi zadanie wyraźnego rozdzielenia modeli elektrycznych i benzynowych, które jeszcze przez jakiś czas będą produkowane równolegle.

Źródło: Auto und Wirtschaft