Elektromobilny Citroën ë-Jumper otrzymał nową wersję z lekką konstrukcją

Citroën niedawno rozpoczął produkcję?swojego dużego elektrycznego vana ë-Jumper z gotową, pudełkową konstrukcją.?Nowa wersja uzupełnia?pełnometalowy furgon, platformę ładunkową, wywrotkę i podwozie.
Co wiadomo
Obecna generacja Citroën ë-Jumper zadebiutowała w październiku?2023 roku razem z elektrycznymi wersjami pokrewnych modeli: Fiat Ducato, Opel Movano i Peugeot Boxer. W ë-Jumper nastąpił prawdziwy skok w parametrach: moc silnika elektrycznego wzrosła z 90 kW do 205 kW, a bateria zwiększyła się do 110 kWh, a zasięg bazowego furgonu osiągnął 366 km według cyklu WLTP.
Z nową wersją w postaci lekkiego furgonu z gotową karoserią ë-Jumper stał się jeszcze bardziej wszechstronny. Ta wersja jest dostępna w dwóch wariantach: L3 (18,5 metra sześciennego) i L4 (20,5 metra sześciennego). Obie można uzyskać z tylnymi drzwiami lub podnoszoną burta.?Rozstaw osi wynosi 4 035 mm.




Na pokładzie znajduje się 7-calowy system audio z dotykowym ekranem, DAB, Apple CarPlay i Android Auto, a także w pełni cyfrowa 7-calowa tablica rozdzielcza z kolorowym wyświetlaczem. W standardowym wyposażeniu znajdują się również automatyczna klimatyzacja, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, gniazdko, halogenowe reflektory z dziennymi światłami i schowki w kabinie.
Wyposażenie obejmuje również elektryczne wspomaganie kierownicy, elektryczny hamulec postojowy, ostrzeżenie o zmianie pasa, pomoc przy awaryjnym hamowaniu, pomoc przy ruszaniu pod górę,?kontrolę martwego pola, rozpoznawanie znaków drogowych i system kontroli zmęczenia kierowcy.
Cena w Niemczech zaczyna się od 65 200 euro bez VAT. Dla porównania, zwykły pełnometalowy furgon kosztuje od 54 000 euro, podwozie z pojedynczą kabiną kosztuje od 51 300 euro, a platforma ładunkowa z pojedynczą kabiną kosztuje od 54 300 euro.
Źródło:?Citroën