Pininfarina zakończyła produkcję superauta Battista specjalną wersją Novantacinque

Włoska firma Automobili Pininfarina zaprezentowała ostatni egzemplarz elektrycznego superauta Battista. Samochód nazwano Novantacinque – „dziewięćdziesiąt pięć” w tłumaczeniu z włoskiego.
Co wiadomo
95 w tym przypadku jest nawiązaniem do 95-lecia atelier Pininfarina, obchodzonego w tym roku. Należy zaznaczyć, że od 2015 roku Pininfarina należy do indyjskiej firmy Mahindra Mahindra. W 2018 roku stworzyła na podstawie atelier nadwoziowego firmę samochodową Automobili Pininfarina, a jej debiutanckim modelem stał się elektryczny superauto Battista. Ostatni zbudowano na platformie chorwackiej firmy Rimac i faktycznie jest bliskim krewnym superauta Rimac Nevera.








Łącznie ma być wydanych 150 egzemplarzy Pininfarina Battista. W tę liczbę wchodzą kilka unikatowych maszyn, w tym Gotham, Dark Knight i Targamerica. Ostatni egzemplarz Novantacinque ma również oryginalne elementy. Dwukolorowe, czerwono-czarne nadwozie pokryte jest przezroczystym lakierem, przez który widać splot włókien węglowych paneli. Szczególnego szyku nadwoziu nadają wkładki w kolorze złota wzdłuż konturu aerodynamicznego dodatku i na tylnej stronie aktywnego spojlera. Wnętrze jest wykończone czarną skórą i alcantarą w połączeniu ze złotą nicią.








Przy tym wnętrze Pininfarina Battista Novantacinque jest standardowe: cztery silniki elektryczne generują łącznie 1900 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mniej niż 2 sekundy, maksymalna prędkość przekracza 350 km/h. Pełne naładowanie akumulatora o pojemności 120 kWh wystarcza na 500 km zasięgu według cyklu WLTP.










Cena Battista Novantacinque nie jest ujawniana. Standardowy Battista kosztował od dwóch milionów euro.
Źródło: Automobili Pininfarina