HarmonyOS zdobywa chiński rynek: Huawei aktywnie promuje urządzenia z własnym oprogramowaniem

Autor: Anton Kratiuk | 16.06.2025, 22:00
HarmonyOS: Jak wygląda nowy symbol innowacji? Logo HarmonyOS. Źródło: Huawei

Chiński gigant Huawei inwestuje ogromne środki w rozwój i popularyzację własnego systemu operacyjnego HarmonyOS, który zadebiutował w 2021 roku na urządzeniach mobilnych jako zastępstwo Androida, a od początku 2025 roku jest używany w laptopach zamiast Windows.

Nowe badanie agencji analitycznej Canalys wykazało, że w krótkim czasie HarmonyOS zdobył znaczną część chińskiego rynku gadżetów.

Co wiadomo

Eksperci ustalili, że do końca 2024 roku Huawei sprzedał 103 mln smartfonów na HarmonyOS, z czego 45 mln przypada na rok 2024. Ponadto firma sprzedała około 21 mln tabletów z tym systemem, z czego 50% także sprzedano w 2024 roku.

Nie ma na razie danych o sprzedaży laptopów MateBook Pro i MateBook Fold, ale wiadomo, że na chińskim rynku cieszą się dużą popularnością.

Wa żne jest to, że Huawei zdołał zbudować samowystarczalny i rozbudowany ekosystem cyfrowy, który oferuje głęboką integrację między wszystkimi urządzeniami Huawei, w tym smartfonami, tabletami i elektroniką noszoną, a także ma asystenta głosowego Celia i jednorodny system zarządzania treścią pomiędzy urządzeniami. I wszystko to jest całkowicie niezależne ani od Google, ani od Microsoftu, ani od innych zagranicznych firm.

HarmonyOS obsługuje ponad 1000 aplikacji, z których 150 zostało dopasowanych do PC, a do końca 2025 roku firma planuje zwiększyć tę liczbę do 2000.

Użytkownicy nie mają jeszcze dostępu do wielu znanych aplikacji (Microsoft Office, Adobe), ale nie ma wątpliwości, że Huawei wkrótce wyda dla nich godne zastępstwo.

Źródło: Canalys