Popularny w USA Ford Explorer otrzymał wersję Tremor z ulepszonymi możliwościami terenowymi

Rodzina pojazdów terenowych Tremor wzbogaciła się o model Explorer, który zajmuje drugie miejsce w sprzedaży Forda w USA po F-150. Nowego Explorera Tremor będzie można zobaczyć w centrach dealerskich Blue Oval później w tym roku.
Co wiadomo
Kupujący będą mogli wybierać między dwoma silnikami. Bazowy to 2.3-litrowy EcoBoost o mocy 300 koni mechanicznych, jak w zwykłym Explorerze. Dla tych, którzy pragną więcej emocji, dostępny jest 3.0-litrowy biturbo V6 o mocy 400 koni mechanicznych jak w sportowym Explorerze ST.
Inżynierowie poważnie przerobili zawieszenie specjalnie na potrzeby off-roadu. Zamontowali wzmocnione sprężyny i stabilizatory. SUV został podniesiony o 1 cal (2,5 centymetra), co nieznacznie poprawiło kąty natarcia i zjazdu przy pokonywaniu przeszkód. Od spodu dodano osłony, które chronią silnik i skrzynię biegów przed uderzeniami o kamienie, korzenie i grunt. Jeszcze kilka ważnych szczegółów — samoblokujący się dyferencjał i opony terenowe 18-calowe.












Wewnątrz Explorer Tremor otrzymał najnowsze cyfrowe rozwiązania Forda. Zintegrowane mapy Google, asystent głosowy i aplikacje z Google Play — można korzystać z popularnych usług bezpośrednio z ekranu samochodu.
Dla miłośników wysokiej jakości muzyki zamontowano system audio Bang Olufsen z 14 głośnikami. System Copilot 360 teraz pokazuje pełny widok wokół pojazdu, co może być przydatne nie tylko podczas parkowania w supermarkecie, ale także do oceny sytuacji w trudnym terenie. Oczywiście wśród opcji znalazło się miejsce na flagowy system częściowo zautomatyzowanej jazdy Ford BlueCruise 1.5 do jazdy po autostradach bez rąk na kierownicy.
Wersje Tremor są teraz dostępne dla modeli od kompaktowego pickupa Maverick po dużego SUV-a Expedition. Stały się złotym środkiem: wyglądają i są wyposażone poważniej niż zwykłe wersje, ale nie są tak drogie i ekstremalne jak czołowe Raptory.
Źródło: Ford