Nowy Alpine A290 Rallye gotowy do rozrzucenia błota i żwiru za 60 tysięcy euro

Alpine zaprezentowało klientowską wersję rajdową hot-hatcha A290, stworzoną zgodnie z aktualnym regulaminem dla tej klasy zawodów. Elektromobil z hydraulicznym "ręcznym" wyceniono na €59 990.
Co wiadomo
Nowość została zbudowana na bazie seryjnego A290, który dzieli platformę z nowym Renault 5 i niedawno wygrał w europejskim konkursie „Samochód roku 2025”. Od cywilnego A290 nowa wersja Rallye dziedziczy przedni napęd i silnik elektryczny o mocy 220 KM (160 kW), ale technicznie — to już inny samochód.




Kluczowe zmiany:
- Mechaniczne blokowanie dyferencjału ZF
- Zawieszenie ALP Racing Suspension
- 18-calowe felgi Evo Corse i opony Michelin Pilot Sport A
- Wzmocnione hamulce: zamiast 320 mm — 350 mm z przodu, z sześciotłoczkowymi zaciskami
- Zmodyfikowane ABS i hydrauliczny ręczny hamulec
Wnętrze — zgodnie z normą FIA: fotele Sabelt, klatka bezpieczeństwa, nic więcej. Ale Alpine poszło dalej — specjalnie dla fanów Rallye otrzymał zewnętrzny generator dźwięku, zsynchronizowany z prędkością i działaniem pedału gazu. Uzupełnia on wbudowaną ścieżkę dźwiękową, znaną z modelu seryjnego.
Rajdowy hatchback będzie produkowany ręcznie w fabryce Alpine we francuskim Dieppe. Cena wyjściowa jest o prawie 40% wyższa niż seryjnego A290, ale za te pieniądze nabywca otrzymuje samochód wyścigowy z możliwością udziału w zawodach, w tym w specjalnym jednorazowym wydarzeniu we Francji z wsparciem od Alpine i własną infrastrukturą ładowania.
Prawdziwy debiut A290 Rallye odbędzie się podczas etapu Rallye Rouergue Rodez w ten weekend, następnie samochód zostanie pokazany na festiwalu Goodwood i na Rallye Mont-Blanc Morzine.
Źródło:?Alpine